Hiking weekend

Det har varit en helg full av gående!

I fredag efter lite kursstrul (har blivit lite utav vardagsmat här borta) tog vi oss till Lion Rock för en hike. Med oss var även en tjej från Venezuela & en från SydKorea. Ganska brant på sina ställen och solen stekte på ordentligt så det var riktigt härligt. På toppen var utsikten fantastisk även om det är synd att det är så disigt för all smog.
På kvällen hann vi knappt mer än tillbaka till rummen innan vi drog ut igen för middag. Planen var Koreanskt vilket har blivit lite utav en favorit här nere men det blev istället sushi. Jag som bara ätit det ett par gånger innan och inte riktigt gillat det blev positivt överraskad! Kvällen avslutades med dyr fruktsallad och mys i Fridas & Klaras rum, enda till jag vart tvungen att gå. De som inte bor i husen får nämligen inte vara där efter kl 12.

På lördagen åkte vi till mainland för shopping. Man kan ta tunnelbanan från vår station ända till gränsen, köpa ett visum för 5dagar på plats och gå igenom tullen så är man framme. Det blev köpt ett par tofflor, en selfiestick (ett måste), och fram för allt BESTICK, en mugg och en skål. Jag var lycklig när jag åt frukost i morse!

Idag har det blivit ytterligare en hike. Denna gången Dragons back på Hong Kong ön. Lite lättare hike än Lions Back men även här en otroligt fin utsikt. Vi gick tillsammans med en grupp svenskar som alla jobbar eller likande i Hong Kong. Hiken avslutades på en fin strand där vi också åt lunch. Till den stranden kommer vi att åka tillbaka väldigt snart, tydligen var det ca 17 grader i vattnet och folk badade och surfade.