Onsdag, 21 mars

Idag ska vi borja pa varat byggprojekt. Vi ska renovera tva klassrum i en skola i en liten by mitt ut i ingenstans. Vi var dar igar och tittade pa hur det sag ut och vilket kaos det blev da alla barnen ville halsa & frga om vara namn! Iallafall sa var det i stort behov av en renovering och vi ville bara starta pa en gang. Vi var aven runt & kollade pa projekt som andra har gjort tidigare och ribban ligger ganska hogt tydligen. Vi far val se hur det blir. Av 9 personer ar det bara 2 som kan teckna sa vi andra ska fylla i ar tanken. Men forst ska vi borja med att sandpappra bada rummen och det lar ta ett tag.
Pa eftermiddagen har vi kombinerat projekt, varannan dag ska vi mala och varannan ska vi ha "awerness" vilken betyder att vi ska typ beratta om olika saker i byarna. Som del av detta ska vi gora en pjas om varfor flickor ska fa ga i skolan. Tur att vi alla alskar att skadespela, haha.

Annars sa gar det pa ratt bra har, det finns inte jattemycket att gora pa campet nar vi ar lediga och mitt pa dagen ar det sa varmt att man inte orkar med nagonting. Det blir mycket kortspelade och att umgas med de andra volontarerna. Att sola ar inte tilllatet och inte heller shorts ens har pa omradet. Men lite sant blir det anda. Kanns otroligt konstigt att sola i smyg.
Vi har aven nu borjat vanja oss med alla djur vi lever med och det ar nastan sa att man inte behover lysa med ficklampan over hela rummet innan man gar in langre. Vi har istortsatt inte sett nagra spindlar alls & inte ormar heller, sa det kan nog lugna en eller annan sjal dar hemma :)
Stromavbrott far vi ca 4-5 ganger varje dag, de flesta korta men det har aven varit halva dagar. I mandags kvall satt vi och at i morkret. Hur de hade fatt fram maten da vet jag inte, men jag antar att de kan det dar med stromlost!


Gemma fran skottland, jag, carro och Dorothea fran tyskland/italien.


Tva indiska lastbilar pa en national highway. De pimpar sina fordor har pa ett valdigt harligt satt!


Jag & becca bor i den 3e hyddan. Alla husen har ar gjorda pa traditionellt satt, vilket menas att de ar gjorda av bajs!

Nu ska vi ivag pa projektet har, biler tar som sagt en evighet!
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0