Från Delhi till Hong Kong

Hejhej! Det har hänt en hel del sen vi lämnade lalsot i fredags morse. Vi åkte med tåget tillbaka till Delhi tillsammans med vårat lilla gäng som skulle åka hem. Väl framme vid vårat hotell gick vi senare vidare till marknaden där vi spenderade resten av dagen. På kvällen blev det middag på ett hotell i närheten, vi bodde i ett kvarter där det i princip bara fanns hotell och alla restauranger var lika usla. Det är alltid samma sak, nån beställer nått och sen så visar det sig att det inte finns. Någon del av beställningen kommer inte alls och det är vanligt att man får fråga om det 3, 4 ggr. Sen är det även alltid så att någon inte får sin mat samtidigt som de andra utan mycket tidigare. Vi har bråkat en hel del pa restaurangerna kan jag lova! På lördagen hade vi hyrt en helt egen bil med chafför som tog osss runt hela Delhi så vi hann med det mesta den dagen. Bland annat red fort och lotus templet. Mycket bra dag som avrundades på en fin och dyr restaurang där iallafall jag var tvungen att ta det billigaste :) Becca åkte hem till sverige tidigt på söndagsmorgonen och efter vi sagt hejdå till henne hade jag och carro en hel dag till att sepndera innan vi också skulle till flygplatsen. Alla planer gick åt skogen men det blev en bra dag ändå. Blev avsläppta på fel ställe trotts att vi visat på kartan och hamnar på delhi zoo, inte så spännande för en sann djurhatare. Haha. Men vi lyckades iallafall ta oss till ett tempel innan vi började färden mot hong kong. Kom fram till hong kong tidigt på morgonen och det var lite utan ev chock när vi åkte iväg i taxin. Här är det runt 25 grader, hög luftfuktihet och grönt överallt. Raka motsatsen till indien. Det är dessutom rent, fräscht och luktfritt här nästan överallt! De här dagarna har vi besökt den stora buddhan, sett symphony of lights vid hamnen, åkit världens godaste stek (tänker forfarande på den), besökt marknader, vandrat runt hong kong ön, åkt färja och besökt en marknad med torkade skaldjur. Mår illa när jag tänker på lukten. Idag åkte vi upp till viktoria peak och kollade på den faktastiska utsikten. Vi gick även en vandringsled däruppe och det var riktigt fränt. Man kan dock inte riktigt förstå att man är där pa riktigt. Konstig känsla det där. Nu har vi sovit en stund, duschat och ska snart göra oss iordning för en kvällsmarknad. Sen har vi bestämmt oss för att bara förlänga med en dag till innan vi börjar åka mot guilin på fredagkväll. Så morgonendagen ska spenderas på en ö utanför hong kong med sol och bad förhoppningsvis! Hoppas att ni mår bra där hemma! Pusss