Ovanligt tråkig helg

Har sådan fruktansvärd träningsvärk i hela kroppen, kunde knappt ta mig ur sängen både igår morgon & idag. Allt detta på grund av att jag hade min första tennislektion i lördags. Först hade vi en timmes styrka med massa mag & ben övningar innan vi gick ut i hettan för att spela. Eller spelade gjorde vi inte riktigt, bara massa tekniker och sånt där än så länge. Men det var roligt ändå & jag har redan blivit uppflyttad från beginnergruppen till intermediategruppen, så nästa gång ska det nog bli ännu roligare! Träffade dessutom en tjej där som spelade fotboll i ett lag som inte verkar så seriöst. Träning bara 1-2 gånger i veckan och en match & allting på bra dagar! Tyvärr har ju säsongen redan börjat och vet inte om det funkar att bara hoppa in men vi får se, alltid nånting iallafall.
Helgen har annars vart ganska så seg, dom suger rätt så hårt nu måste jag säga. Eftersom jag gick från typ 10 nära vänner till 2 på väldigt kort tid så är det väldigt tomt. Var bara hemma fredagskväll, och hela söndagen i princip. I lördags hade jag ju tennisen på morgonen, sen följde jag med värdfamiljen för att kolla på minstingen när han spelade sin första riktiga fotbollsmatch. Såå söta var dom. Min plutt gjorde 4 mål, ett för varje person i familjen plus mig! :) På kvällen sen åkte jag & hämtade upp Stacey för mat på ett äkta texas steakhouse och sen bio. The Switch med Jennifer Aniston såg vi och den var klart sevärd. Får hoppas på att det kommer lite nya aupairer snart, pallar inte många händelselösa helger till!

Nu ska jag ge mig på löpbandet lite innan jag förhoppningsvis kan lägga mig vid poolen om molnen bara kan lätta lite. Behöver ju bygga på den obefintliga brännan lite :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0