Tornadovarning

Just nu är det en tropisk storm runt Dallasområdet och hela texas egentligen. Det har betytt två dagar med otroligt mycket regn. Igår var det översvämningsvarning och nu ikväll runt kl 6 gick dom ut med en tornado varning. Det var två stormar runt Dallasområdet och en av dessa skulle då passera Frisco. Som tur var var det den mildare av de två men jag, pojkarna & värdpappan stängde ändå in oss i vårat movieroom eftersom man ska hålla sig borta från fönstren. Kollade på TVn samtidigt & märkte ganska snabbt att vi skulle klara oss. Men måste ändå säga att det var lite spännande att sitta där inne & inte riktigt veta samtidigt som jag kollar på satelitbilder över stormarna. Då har man liksom upplevt en tornadovarning! Känns rätt skönt för nu vet man ju lite ifall det skulle hända nån annan gång när jag är själv med pojkarna.
Den andra stormen låg närmare Dallas och där vart det faktiskt rätt illa, en tornado drog upp delar av en väg tror jag & slog ut någon husvägg bland annat. Dock inte illa om man tänker på hur mycket skada en tornado kan skapa om den är tillräckligt stor. Ingen skadad heller vad jag har hört, så det var tur!

Innan idag trotsade jag regnet och begav mig till Gallerian (förresten inte alls långt ifrån vart tornadon drog fram) för att träffa upp Sara där för lite shopping. Fyfan, det var inte roligt alls att köra dit! Om jag skulle säga att jag aldrig sett så mycket regn i hela mitt liv innan så skulle det säkert inte stämma, men med tanke på att vattnet inte rinner av vägarna här så blir det riktigt illa snabbt. Därför känns det som att det regnar mer än det verkligen gör. Folket i detta landet vet ju inte hur de ska köra heller, antingen överdriver de & kör skitsakta eller så förstår de inte faran & kör aldeless för fort. Idag var det det sistnämda. Men jag kom iallafall dit hel & hållen och hade en riktigt bra förmiddag med Sara! Utvidgade min klädsamling med en mysig tröja & en klänningsliknande sak.
Sen har dagen sett ut som vanligt, lite lego, lite matlagning & lite tvätt.


Kommentarer
Postat av: Californiabon

Över skypen och låta det stå på! :)

2010-09-10 @ 19:07:37
URL: http://fridagrundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0