Del 3 av familjens besök

Jaah, det var ju ett ganska så väldigt bra tag sedan min familj var här och hälsade på nu men bättre sent än aldrig.

Söndagen den 27de juni åkte vi iallafall från det hemska hotellet i Wichita Falls för att åka mot Frisco. När vi kom hem hit till min värdfamilj var jag så nervös att jag skakade. Haha, såklart hade jag ingenting att vara nervös för men det gick liksom inte att inte vara. När vi kom var det bara min värdmamma som var hemma så vi satt & pratade med henne ett tag innan min värdpappa & pojkarna kom hem. Pojkarna blev direkt överförtjusta i min bror Adam och de visade honom allt. Varje leksak & varje tvspel. På kvällen gick vi allihop till Josefine's som är favoritrestaurangen för middag. Kändes stört att mitt liv här blandades samman med livet man hade hemma. Men det var en mycket trevlig kväll.

Hela måndagen spenderade min familj i huset för att se hur en vanlig dag för mig ser ut. Vi badade i poolen några timmar och lekte med pojkarna. Eller jaa, Adam var väl den som fick leka mest. Inte fel för min del ;) Min pappa lyckades också med att skämma ut mig (såklart, haha) ordentligt denna dag genom att kapa det trådlösa internetet så endast han var den som kunde koppla upp. Efter det hette det inte längre "Värdfamiljensefternamn" 2.4 GHz utan Thomas Dator 2.4 GHz! Lösenordet hade ändrats och allt. Skäääämigt!
Medans min far försökte lösa röran gjorde jag upp planer med Lisa. Jag & min familj träffade henne inne i Dallas downtown på kvällen för mat på spagetti warehouse. Var verkligen sjukt kul att dom fick träffa henne, hon är/var ju ändå min bästa vän här. Sedan tryckte vi in min familj i hennes minivan för en liten seightseeing tur runt downtown. Vi var riktigt duktiga guider (enligt oss iallafall) och visade dom det viktigaste. Tog väl 40 minuter och då såg vi platsen där JFK mördades två gånger, main street, Reunion Tower x 5, Hard Rock & AA Center plus att vi körde fel antalet gånger! Turistiga Dallas säger hej igen!

På tisdagen (tror jag?) åkte vi och pojkarna till Fort Worth för Stockyards. Det var sjukt varmt men vi vandrade runt ett ganska bra tag och tog in westernkänslan. Kollade i alla souverniraffärer, kikade på Longhorns & cowboys & sa nej till flertalet leksaker som pojkarna bara var TVUNGNA att ha. De vandrade också runt i en labyrint som kanske tog aningen lång tid i hettan.
På kvällen sedan tog jag med dom till vårat favoritställe här i Frisco/Plano området. Shops of Legacy såklart. Vi åt gott på en italiensk restaurang. Började middagen utomhus och avslutade den inomhus på grund av ösregn.

Onsdag och jag kommer inte ihåg alls vad vi gjorde på dagen. Nackdelen med att vänta en evighet innan man skriver om händelserna man varit med om. Kanske var mamma pappa & farmor på southfork ranch där tv-serien Dallas spelades in medans jag, bror & småskitarna var hemma & lekte med lego & hade lightsaborflights. Kanske alltså. Jag vet iallafall att på kvällen där så lagade min riktiga familj mat till min värdfamilj. Fiskspätt, pasta & sås. Behöver jag ens säga att jag var i himmelriket? Riktigt god hemlagad mat för första gången på ett halvår. Det bjöds också på ett par pianouppvisningar. Rikigt kul att se att mina två familjer funkar så bra ihop! Tror även att de lyckades fixa till internetet den kvällen så efter det har det varit som vanligt. Tur det! haha

Jag & Adam tog pojkarna till mallet på torsdagen för att se The Las Airbender på bio. Vet inte vem som var gladast, min bror eller pojkarna? Iallafall, filmen var väl helt okej men ingenting för mig. Var även och kollade i souverniraffärer efter skyltar som blev samlingsobjektet under denna resan. Vi hittade vad vi letade efter men inte lillplutten. Det var nämligen så att de hade namnskyltar till barnvagnar där och han hittade både mitt, Adams & storebrosans namn men inte sitt eget.
(låt oss låtsas att han heter Connor)
- Where is Connor?
- Sorry, but it looks like they don't have your name.
Connor skitförbannad: DAMN IT!!! 
Haha, smått chockad som man blev kan man ju inte hålla sig för skratt.
Undertiden var de övriga i familjen inne i Dallas & gick på något museum om jag nu inte kommer ihåg fel. Kan ju ha blandat ihop allihop känner jag. Far, inte för att jag ens behöver fråga igentligen men du kan väl skriva en kommentar om du upptäcker några fel. Händelsefel endast dock!
Deras sista kväll spenderade vi med att gå på baseball tillsammans med min värdfamilj. Frisco Roughriders mötte Springfield Cardinals och vann tror jag. Vi gick dock efter 7 inningen. Baseball är ju inte världens mest händelsefyllda sport och om man dessutom inte kan reglerna suger det verkligen. Men jag tror ändå att de tyckte att det var roligt att få se något riktigt amerikanskt. När vi kom hem gick jag & familjen (riktiga dåva) upp på mitt rum som vi gjort alla de andra dagarna innan och spelade lite kort och bara umgicks. Det gick då upp för första gången att de faktiskt skulle åka dagen efter och vi inte skulle ses på lika länge igen.
Riktigt jobbigt var det att säga hejdå morgonen efter när de skulle åka till flygplatsen. 100 gånger värre än när jag sa hejdå första gången. Antar att det är värre när det är en själv som stannar och när man inte har något speciellt att se fram emot.

Lite bilder nu då. Tyvärr tog jag inte alls mycket bilder under veckan de var här i Dallas, och de jag har är mina värdbarn med på de flesta. Men jag lägger upp de jag har helt enkelt!


Poolhäng


Lyckades tvätta en hel kortlek! Så gick det med att imponera på päronen att man är självständig osv...


Farmor, mamma & pappa


Labyrinten




Stockyards


Pojkarna fick en såndär spiktavla som present. De totalälskade den! Här görs det ett snyggt fotporträtt, eller det skulle väl kanske ha blivit ett iallafall...


At baseball


Roughriders


Pappi & jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0