Tire pressure too low!

Hade världens jobbigaste förmiddag idag. Hade bara ett par saker att uträtta innan jag skulle hämta upp minstingen från skolan, men allting sket sig i stort sätt. Det har varit dåligt med luft i däcken ett par dagar nu men har aldrig fattat hur man vet hur mycket luft det behöver va & då inte heller vilket däck det var. Sara visade mig en tabell där det stod, dock fattade jag aldrig vilket av de tre talen som var de rätta. Pratade med pappa & han sa att vanligtvis så är det ca 2kg luft i varje däck. Meeen, sen när jag åkte till bensinmacken för at fylla på så tycktes det ju inte stämma alls & ingen kunde hjälpa mig. Har varit runt på varenda jävla mack i hela Frisco men ingen har alltså vetat hur mycket luft det ska vara. En man försökte dock men det slutade ju med att det blev aldeless för mycket luft istället. Borde man inte kunna sånt om man ska jobba på en mack? Iallafall, så idag efter att jag varit runt på ytterligare några macker & frågat så fick jag nog & åkte till en butik som säljer däck istället & där fick jag äääntligen svar! Han kunde läsa av tabellen & det skulle vara 38 pounds i däcken. Det som ställde till det för mig var ju att pappa sa 2kg & mätaren läser av 1, 2, 3 osv men är ju såklart i pounds fast man var tvungen att lägga på en nolla, så kanske inte så kontigt att man blir förvirrad ändå. Nu är jag iallafall expert på däck & luft, så nu kan jag till nästa gång!
Skulle också ha fixat ett stenskott i rutan men självklart var inte gubben där som brukade fixa det, så får göra det nästa gång. Åkte därefter till Hobby Lobby för att köpa lite scrapbooking grejer, hamnade bakom en tant som köpt halva affären så det tog en evighet, kollar på klockan & märker att jag måste åka för att hämta upp plutten från skolan. Får lämna grejerna i affären igen och rusa dit och det är helt tomt på parkeringsplasten när jag kommer fram, får panik först och tror att jag missat upphämtet. Då får man nämligen betala "förseningsavgift" som är sinnessjukt dyrt. Typ 10 dollar i minuten! Kollar på klockan igen & märker att jag istället är en timme för tidig. Så så var det med den förmiddagen.

Mina värdföräldrar åkte upp till Minneapolis idag för att gå på en välgörenhetsbankett. Är därför ensam med pojkarna för första gången över en natt. Är väl helt okej, det enda som är trist är jag att missar min tennislektion imorgon på morgonen. Vi har ätit tacopaj & kollat på karate kid och just nu ligger de och sover & jag kollar på Titanic. Ska väl gå & lägga mig med snart eftersom jag vet att det inte direkt blir sovmorgon imorgon. Hoppas bara på att minsta pöjken inte kommer vakna nu inatt & vara rädd eller nånting.
Annars imon blir det jobb fram till 4-5 nångång med bland annat en fotbollsmatch på schemat. Sen på kvällen ska jag träffa Sara & Evelinn som är en ny svensk aupair som bor i Plano. Bara 10 minuter från mig så det är helt perfekt :) Får väl se vad vi hittar på!

Igår var förresten sista lektionen av tyskan. Även om det har varit helt okej faktiskt så är det ändå skönt att det är över. Efteråt gick vi ut och åt på en tysk restaurang. Haha, jag var ju lätt enda minderåriga där. Bara jag & en tjej till som inte var i övre medelåldern, och så kanske indiern då. Men han är ju udda så det räcker och blir över ändå. Men det var rätt kul. Blev bjuden på maten & fick en Collin College tröja av en man där som ville att jag skulle komma ihåg dom även när jag åkt tillbaka till Sverige. Så snällt så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0