To lose some words på vägen

Har varit en fin dag idag, avslutade mitt arbetspass med att sitta i solen och lösa korsord medans lillkillen spelade fotboll. Inte helt fel!
På tal om korsordet där så måste jag säga er att det var sjukt sjukt svårt! Känner verkligen hur det ligger illa till med det svenska ordförrådet. Trodde aldrig att det skulle märkas så mycket som det faktiskt gör att man inte pratar så mycket svenska. Ska aldrig skratta & håna våra utlandssvenskar när de pratar sin svengelska mer. Känns också otroligt mycket när jag skriver här på bloggen. Kan sitta hur länge som helst för att jag inte kan komma på "rätt" ord. Faktiskt en av orsakerna till att jag inte bloggar så ofta. Det tar helt enkelt för lång tid & är för tråkigt. Borde väl egentligen läsa nån svensk bok för att förbättra det hela. Men egentligen spelar det ju inte så stor roll. Nästan bättre att jag försöker bli så bra på engelskan som bara möjligt när jag ändå är här. Svenskan kommer ju komma tillbaka helt när jag kommer tillbaka iallafall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0