Halsfluss

Hej era fiskfenor!

Sitter här och kollar på Real Housewives of någon stor stad i USA som jag inte vet vilken. Är ju samma goja oavsätt så det spelar liksom inte så stor roll.
Har hänt mycket sen jag skrev här senast. Har hängt mycket med Evelinn som är en svensk tjej som varit här ett par månader nu. Har varit ute nångång, blivit mycket planerande på starbucks för våran New Orleans resa om ca 2 veckor och lite annat.

Denna helgen har dock inte varit något att hänga i julgranen. Eller fredagen var väl helt okej, kollade på Flickan som lekte med elden för första gången. Det är verkligen helt underbart att kolla på en svensk fim och känna igen massa grejer i bakrunden. Som svenska trafikskyltar och svensk natur. Filmen var bra dessutom, men allt svenskt blir liksom bra när man befinner sig på andra sidan jorden. Dessutom lunchade jag med Lidia tidigare på dagen. En tjej som jag träffade på min tyska klass.
Däremot blev det värre på natten där, jääädrar vad ont det gjorde i halsen och så feber på det. När klockan ringde halv 8 för uppstigning till tennis var det bara att glömma. Lite tråkigt eftersom jag nu bara har en enda lektion kvar plus finals. När jag sedan orkade pallra mig ner för att berätta för värdföräldrarna om mitt tillstånd & att jag skulle tillbringa resten av dagen i sängen blev jag även så yr att golvet var det enda alternativet. Så då kände min värdmamma att det var likabra att gå till doktorn. 200 dollar för en enkel halsflussundersökning, eller strep throat som dom säger här plus medicinen på det! Det är sjuka pengar och nått som min försäkring troligtvis inte kommer täcka. Närmaste ställe som tog min försäkring var nämligen en ganska bra bit bort så snälla som mina värdföräldrar är sa de att de kunde betala det istället. Och de har varit så gulliga hela helgen! Passat upp och kommit med te & soppor & lite allt möjligt!
Har alltså spenderat hela helgen i sängen, har sovit nått sjukligt mycket och knappt ätit någonting. Det var väl precis vad som behövdes + lite bra medicin för nu mår jag otroligt mycket bättre! Ska dock fortsätta med pillerna tills mitten av nästa vecka för att det inte ska komma tillbaka.


Eftersom jag är allergisk mot pencillin fick jag 3 olika piller som jag ska ta! Sket dock i steroriderna då det kändes lite mycket. Kommer väl bli pillermissbrukare som det är! Nej men fick iallafall painkillers & jädrar! Dom blev man ju helt go i bollen av asså. Förstår att man inte ska köra bil efter man tagit dom..

Nu blir det sängen för mig!
Puss på er gurkor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0