Wednesday 19th

Sitter här och lyssnar på Coldplays underbara liveskiva och tänker tillbaka lite på spanienresan förra augusti. Då vart man mitt uppe i matchningsstressen med Cultural Care och ansökningarna med ScandinaviskaInstitutet. Nu när man sitter här alla månader senare är jag så glad att det aldrig blev nått med CC och att dröjde så länge innan jag kom iväg. Annars skulle jag ju aldrig hamnat i denna värdfamiljen och inte träffat dom människorna som betyder så otroligt mycket för mig nu. Tack Cultural Care för att ni var sämst helt enkelt! :)

Idag är det ju onsdag vilket betyder ledighet från kl 9 till halv 3. Denna gången spenderades dom timmarna med Lisa och Magdalena och en "springtur" runt White Rock Lake. Eller, så var iallafall planen innan vi kom dit. Det slutade ju dock såklart med promenad fram och tillbaka en liten bit av sjön. Sen blev det också salladsbuffe till lunch! himla bra sätt att tillbringa sin lediga tid på i alla fall. Speciellt när man inte har pengar och kan shoppa istället ;)
Dock vart inte arbetseftermiddan lika skön, efter att ha varit ute liiite för länge vid poolen blev det stress gånger 1000 för att hinna klara av att laga mat, äta, läxor och tvätt innan skjuts till Baseball. Det hela blev inte bättre av att äldsta killen börjar måla med målarfärg och det mesta kommer utanför på deras matsalsbord. Lämnar sedan teckningen på golvet för att torka varav minstingen tar en studsboll och rullar i den otorkade färgen och sedan rullar längs med golvet. På nått sätt lyckas vi iallafall ta oss till baseballen i tid. Troligtvis för att jag lyckades slänga ihop en pizza (med egenbakad deg) på 5 minuter! Duktigt även om den vart lite väl tjock och såg ganska äcklig ut.
Där var iallafall min onsdag, så nu vet ni precis hur den har varit. Kul va? :)
Pusss ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0