Baseball, linedance och Alice

En helg har återigen passerat och det är dags för en liten uppdatering.
På fredagen gjorde jag som vanligt ingenting, jobbade ganska sent & sen är man så trött så man helt enkelt inte känner för att sätta sig i bilen och köra en halvtimme för att träffa någon en stund.

Men lördagen började hyffsat tidigt med biltvätt, i detta landet behöver man sannerligen inte göra någonting själv. Inte ens gå ur bilen för det mesta, mexicanarna fixar allting åt än! Och det är inte nått fördomsfullt eller vad man nu ska kalla det, så är det bara. Det är nog fler mexicanare här i Texas än amerikanare, och tyvärr sköter nästan bara de slit & skitjobben.
Men iaf, efter tvätten skyndade jag mig hem för lite skype med familjen & släkt. Mycket roligt att få prata med mormor, kusinerna & morbror & hela köret! Var ju inte igår direkt. Därefter blev det att åka till äldsta pojkens baseballmatch. Jaah, vad ska man säga om det. Riktigt tråkigt faktiskt, jag menar baseball är ju faktiskt tråkigt redan från början och sen då när pojkar som missar i stort sätt hela tiden spelar förstår man ju att det inte är sådär väldigt livat. Tyvärr förlorade rätt lag dessutom.
På kvällen drog Lisa och magdalena med mig och spanska Jessica till en countryklubb inne i dallas för att dansa... linedance (!) . DET ÄR OKEJ ATT SKRATTA! Jag dansade cowboydans med en 60 årig gubbe, men han var snäll & trevlig iaf. Dock klagade han endel på mina skor (converse), det var tydligen inte rätt alls, cowboyboots skulle det vara minsann! En upplevelse var det iaf och faktiskt helt okej kul men jag tror inte att jag kommer gå dit igen. Efteråt gick vi och åt på spagetti warehouse innan vi åkte hem till Audrey och busade i deras park, massa prat & kaffe på IHOP innan det blev race hem till Frisco igen.

Söndagen bjöd på Alice in Wonderland tillsammans med Johanna, Sara & Jason. Den var faktiskt riktigt bra tycker jag, men jag lyckades gå hela filmen utan att fatta att det var en fortsättning. men för att vara ärlig är jag inte helt säker på att jag sett första, så då var det kanske inte så konstigt. Trots att vi kom till biografen en timme innan filmen började lyckades vi ändå dra ut på tiden så mycket att vi fick sitta på andra raden. Som tur var vänjde man sig efter ett tag. På kvällen där blev det Oscarsgalan tillsammans med värdfamiljen. Hade varit på IKEA innan & köpt lite saltlakrits och marabou. Succé! Eller aah, dom tyckte ju lakritsen var fruktansvärd men chokladen älskade dom. Sa att den var skäl nog att åka till IKEA, så förhoppningsvis kommer det alltid finnas marabou i detta huset hädanefter!! ♥










Nu blir det nog ett Veronica Mars avsnitt innan sängen.
Saknar er alla därhemma sjukligt mycket och hoppas att ni kan förlåta mina otroligt sega mailsvar!

Kommentarer
Postat av: Emmie

Amanda, nu får du komma hit och hälsa på tycker jag ;D

2010-03-09 @ 21:14:42
URL: http://madebyemmie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0