Springbreak

Hopp, då vart det dålig uppdatering igen. Hatar att jag är så dålig på att blogga, vill ju komma ihåg allting jag gör här borta men jag tycker fktiskt inte att det är speciellt kul just nu. Måste typ tvinga mig till att sätta mig & skriva! Får hoppas att inspriationen kommer tillbaka snart!

Förra veckan var det springbreak här, bestämde mig på måndagskvällen att jag skulle följa med värdfamiljen till Austin för några dagar. Så dom fixade ett rum till mig med & sen åkte vi på tisdagen. Efter att ha kollat på "cloudy with a chance of meatballs" 2 ggr var vi framme vid golf/spa resorten lite utanför Austin. Blev väldigt imponerad på att de faktiskt hade natur där nere! Har inte sett nått vackrare på 3 månader faktiskt. Träd & grejer hade dom, inte illa va? Hotellet & allt omkring vart väldigt fint & väldigt amerikanskt såklart. På kvällen åkte vi in till Austin för att äta men inte mycket mer än så, åkte förbi kända 6th street bara.
Onsdagen spenderades på resorten hela dagen, minigolf x2, nature trail, massa spelautomater och en ansiktsbehandling som jag fick av värdföräldrarna! Sjuukt skönt, höll på att sömna ända tills det börjades klämma, haha. Men det bästa var nog faktiskt bilspelsautomaterna, fy vad roligt det faktiskt är! Kommer ihåg när man var mindre och spelade need for speed porsche! Det var roligt det minsann, på hotellet var det dessutom gratis att spela. Vilket i och för säg gjorde att man kanske spelade någon gång för mycket och tog upp platsen för de stackars barnen.
Torsdagen bjöds på ännu lite minigolf innan vi packade ihop & åkte in mot Austin igen för att min värdpappa ville till Lance Armstrongs cykelaffär. Inte så skoj, men en god smootie dracks det iaf. Det blev inget turistande i Austin alls tråkigt nog, men tillbaka ska jag! Troligtvis i mitten av maj tillsammans med Lisa.
När vi kom hem åkte jag till Target för att köpa nagellackborttagningsmedel, men slutnotan hamnade på 97 dollar konstigt nog? På nått sätt fick jag med mig två par flipflop, en skjorta, shortsdress, en väska och lite annat krimskrams. Och såklart nagellacksborttagningsmedlet då, det glömde jag faktiskt inte.

Helgen har varit bra den med såklart, jobbade på fredagen lite halvt och sen åkte jag till Plano & träffade Jessicka för att gå på bio, prachers kid. Den var riktigt dålig den, överdramatisk & förutsägbar. Tror definitivt inte att den kommer till Sverige men om, KOLLA INTE! Satt & himlade mig igenom hela filmen.
På lördagen jobbade jag faktiskt också några timmar, inte så jobbit dock eftersom jag bara tog med mig pojkarna på bio. Diary of a wimpy kid, söt med något äcklig ibland. Lite snor & möglig ost & så. När jag slutade packade jag mina grejer & åkte till Lisa för en övernattning. Det blev hottub & spel spelade. Mycket mys!
Vaknade faktiskt upp helt kry på söndagen trotts familjens hundar & katter konstigt nog. Började att baka en jordgubbstårta för Audreys avskedsparty. Alla skulle ta med nått från sitt hemland, en tårta för mig fick det alltså bli. Vet inte hur svenskt det är men den vart god så det gjorde inget. Festen sen var mysig men lite sorglig såklart, Audrey är den första av mina närmare vänner som åker hem så det känns lite konstigt. Efteråt var det iallafall aupiarmöte & denna gången gick vi på en dallas stars match. De spelade mot phoenix men förlorade på straffar tyvärr. Dock gjorde min svenska vän Loui Eriksson andra dallasmålet! Kul :)

Alltså, väldigt bra vecka den som var! Här kommer ett urval av bilder:
 
Dyrt vatten någon?

Resorten


 
Glömde skriva det innan, men det snöade här igen i helgen. Sjuukt konstigt, jag menar det är ju faktiskt texas. Snö i mars? Undrar om det ens har hänt innan.


Min jordgubbstårta

På Audreys fest



Lisa & Audrey

Denna mannen satt nedanför oss. Lisa undrade om det var en svenskt namn för för henne såg det svenskt ut. Eeh, frågan är väl om det kan bli mer osvenskt?


Nu blir det säkert aldeless för lång tids läsning även om jag verkligen skulle behöva sova.
Saknar er alla därhemma! Pussss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0