En liten lista om USA

Jag tänkte skriva en liten lista om vad jag gillar samt ogillar med USA & Texas.

Jag gillar att...

  • Alla här är så otroligt trevliga, sociala & hjälpsamma hela tiden!
  • Man behöver inte göra någonting själv, finns alltid någon där för att hjälpa. Packar ner ens matvaror, hjälper än hänga in alla kläder man ska prova i provrummen & hämtar nya storlekar om det behövs.
  • Drive-in! Finns förutom mat drive-in, bankomat, kemtvätt, biltvätt, apotek m.m
  • I stort sätt är allting billigare här. Mat/kläder/bensin
  • Vädret! Idag är det över 20 grader här i texasland!
  • Oreos! Hörde att det tydligen finns hemma, men inte som här! Här finns glass, frozen yogurt, cheesecake osv! helt underbart!

Jag ogillar...

  • Reklamen, på ett halvtimmesprogram bryter dom för reklam FEM gånger!
  • Maten. Alla läskiga inga kalorier-inget socker-inget fett produkter, bara toast bröd och såklart alla onyttigheter!
  • Vägarna. Alla spikraka 90 vägar med miljontals trafikljus, ingen vägbelysning så det är nästan läskigt att köra på kvällen ibland, vägskyltarna är rätt åt skogen.
  • Man kan inte ta sig någonstans utan bil, finns knappt trottoarer och om det finns kan de bara sluta mitt ut i ingenstans.
  • Mynten! Dessa jäkla nickels, dimes och pennies
  • Att alla aupairer här är så otroligt utspridda. Saknar att inte ha någon man kan träffa bara en stund sådär efter man slutat jobba. Tror att jag är den enda aupairen i Frisco.
  • Tollwayen! Här måste man betala tull på de flesta stora vägar, det betyder att om man inte har en tolltag så måste man stanna och betala kontant ett par gånger på vägen. Samt när man kör in & av den! Jobbigt!


Kommentarer
Postat av: Emmie

Bra, för du är välkommen närsom : ) Har du det bra där borta?

2010-03-12 @ 02:12:53
URL: http://madebyemmie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0