Torsdag

Idag har det inte varit så varmt här, bara 30 grader och molnigt. Vart ju nästan så man frös när vi lekte i poolen på förmiddagen.
Förutom poolbus har jag & minstingen också bakat chocolate chip cookies, lekt med lego & spelat lite fotboll. Eftermiddagen var inte lika bra dock då båda två vart lite trötta & tjuriga! Därför bestämde jag att det inte skulle spelas något mer Nintendo DS utan istället börja städas i lekrummet. kul va? Efter lite tjat lyckades vi iallafall ganska bra, hittade ca 50 tomma DVD/Tvspel fodral & lika många lösa skivor. Dock lyckades vi bara para ihop hälften. Vart alla de andra paren har tagit vägen återstår väl att se när vi fortsätter imorgon, dock tror jag nog de flesta är borta föralltid.




De snygga kakorna som totallt smular sönder när man rör vid dom, men goda var dom iallafall!


Måste förresten också berätta att det har varit en stor vecka för minstingen, han har nämligen lärt sig att både simma & cykla! Simningen är inte riktiga simtag men han tar sig framåt bra med bensparkar. Detta betyder ju dock att han tar sig vatten över huvudet bokstavligen talat alldeless för mycket. Han testar hela tiden av hur mycket han klarar under vatten (sjuk lungkapasitet för övrigt), hur långt han kan simma & hur djupt han kan dyka osv.. Även när man räddar han från att halvt drunkna blir han sur för att han inte fick göra det själv. Haha, orädd som sjutton! Sen det här med cyklingen. I tisdags säger han att han vill ut & cykla, men istället för att ta sin vanliga cykel med stödhjulen tar han en annan utan. Han vill alltid prova på nya grejer så jag tänkte mest bara att det var bra för då kunde jag ju försöka lära honom. Men nejnej, ungen bara sätter sig på cykeln & cyklar iväg! Cyklar några varv på drivewayen och jag bara står & glor. Men tänkte ändå att hans mamma eller pappa måste ha övat med honom i helgen när jag var i Austin. Sen på kvällen när jag berättar för min värdmamma vad vi gjort under dagen berättar jag om cyklingen och hon frågar mig om jag lärt honom! Tydligen hade han gjort precis samma sak under lördagen, bara hoppat upp på cykeln & cyklat iväg. & detta vet vi var första gången han satt på en cykel utan stödhjul. Rolig pojk det där! Han kommer bli en riktig stjärna i vad han än bestämmer sig för att göra, själv hoppas jag på fotbollsproffs!

Nu har klockan hunnit bli sådär mycket igen, typiskt.
Go'natt ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0