A weekend in the capital of Texas

I fredags efter jobbet hoppade jag & Lisa in i bilen och började köra mot texas huvudstad Austin! En resa som egentligen ska ta lite över 3 timmar tog nästan 5. Detta på grund av mycket trafik och inte mindre än 4 olyckor på vägen. Dessutom letade vi ett tag efter ett Mcdonalds som inte existerade och tillsist åt lite snabbt på ett annat.
Vi kom fram & checkade in runt halv 12 på kvällen tror jag, rummet vart la inte det frächaste kanske, men man får ju vad man betalar för. Vi bestämde oss dock för att däcka direkt & satsa på lördagen istället. Lite tråkigt men vart nog tur det med tanke på min förkylning!

Lördagen började med att vi skulle leta upp ett shoppingställe lite utanför Austin som receptionisten pekat ut åt oss. Självklart fanns det ju inte där iallafall, åkte & letade men gav upp efter en stund och åkte ner till downtown istället. Där började gåendet och turistandet och svettandet. Vi gick nämligen överallt i ca 35gradig hetta och stekande sol. Vi vandrade på 6th street, såg the state capitol, en del av University of Texas, shoppade litegranna (eller mest letade efter shopping) och massa mer! När vi hoppade in i bilen igen undrade jag om jag någonsin skulle kunna använda mina fötter igen för att de gjorde så ont. Man var också sjukt fräch efter allt svettandes. Jag ska säga er att det finns knappt någon bättre känsla i världen än att komma in i ett kallt, friskt Capitolium när man vandrat i den hettan! Sinnessjukt verkligen.
Meeen, det dröjde inte länge innan vi vart iordninggjorda igen med klackarna på! Vi började kvällen på en uteservering och åkte sedan in till 6th street! Denna underbara gata! Runt kl 10 stängde dom av för all trafik och folket bara strömmade in på gatan! Nattklubb efter nattklubb med en och annan souvenirbutik emellanåt. Vi gick några varv runt gatan innan vi gick in & dansade i några timmar. Det var verkligen sån stämning och det spelade ingen roll om man var inne på nått ställe eller bara ute på gatan! fullt med glada trevliga människor överallt. Så olikt Dallas där man knappt ser en enda människa ute, men sen håller dom ju på och "keep Austin weird" också! Jag gillar't!
Som ni säkert alla förstår var det en himla bra kväll, men man mådde inte speciellt bra när man kom hem sen.

Sov ca 2 timmar den natten på grund av halsont & hosta. Hoppade över frukosten för att kunna sova några timmar till innan vi var tvungna att checka ut men det var ju nästan omöjligt. Vi åkte iallafall ut och kollade i lite affärer och tog oss igenom University of Texas igen för att kolla på Texas Longhorns footballstadium. Hook 'Em Horns! Sen pallade inte jag mer och vi började köra hemåt Dallas igen. Trots den dåliga sömnen gick det bra att köra, helt tack vare donken faktiskt :) Vart la hemma runt 8 efter en biltvätt & ett stopp på Target, då lagom trött.
Hade faktiskt mycket hellre bott i Austin istället för Dallas, det är så mycket mysigare och så mycket mer att göra. Bara det att man faktiskt ser skillnaden på turister och stadsbor tyckte vi var fantastiskt! Men det är väl sånt som andra inte tänker på annars kanske. Himla go stad iallafall, hoppas verkligen jag kan åka tillbaka igen!

Internetet funkar inte tillräckligt bra för bilder just nu men ska försöka lägga upp dom imorgon istället!
saknar er <3

Kommentarer
Postat av: Lollo

Den här uppdateringen har jag väntat på. ;) Austin lät ju toppen, nu längtar jag ändå mer tills det är min tur att resa dit! :)

2010-06-03 @ 08:33:33
URL: http://sundaay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0