Torsdag

Det har varit en lång dag, har jobbat 11 timmar och nu är jag helt slut. Som tur är har lillpojken börjat på ett litet camp i skolan denna veckan så nu ska ha vara där tisdagar & torsdagar några veckor framåt. Medans har var där har jag skjutsat äldsta pojken så han fick träna lite baseball, varit & handlat och bakat bananbröd bland annat. Testade bananbröd för första gången när vi var hemma hos värdfarmorn för ett par veckor sen & det var typ det godaste jag smakat, förvånande nog! Därav testade vi att baka det själva idag men det blev inte alls lika gott! Får fråga henne om sitt recept istället till nästa gång.
Sen på eftermiddagen har vi såklart lekt med lego & transformers som alla andra dagar & jag har även tvättat & lagat mat. Torsdag betyder nästan alltid "mashed potato-night" och idag var inget undantag! :)

Det är dagar som denna som jag hatar att bo på jobbet. Oftast har jag inga problem med det men ibland är det bara så jobbigt. Man är så trött efter 10 timmars jobb och man orkar inte göra nått. Men ändå vill man bara bort från huset & hitta på nått helt annat. Hade man då haft en egen lägenhet hade det ju varit något mellanting!
Så idag åkte jag faktiskt till BestBuy & köpte mig en ny kamera! Äntligen! Det skulle jag egentligen ha gjort precis när jag kom hit men det tog alltså nästan 7 månader. Men nu är en Nikon L110 min & jag är såå nöjd! Nu kan jag äntligen filma skitungarnas vilda lightsaborfights & komma ihåg det för resten av livet, perfekt. Känns också helt underbart att bara behöva släpa runt på en liten klump istället för en stor ;) 



Min nya älskling, Nikon L110


Kommentarer
Postat av: Frida

Gjorde jag aldrig bananbröd till dig när du var här? Du ska smaka det, det är sjuuuukligt gott och är min nya specialte sen tiden här i Usa! :)

2010-07-23 @ 08:27:17
URL: http://fridagrundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0