Söndag igen

Det är inte bara vanligt söndagsdepp som man har innan en ny vecka som rör sig i mitt huvud just nu utan det är även avskedsdepp. Har idag sagt hejdå till Sofia som gick in i rematch för ett tag sedan & ska nu åka till en ny familj i San Diego. För hennes skull är jag verkligen jätteglad men för min egen suger det rumpa rent ut sagt! Att man kommer nära varandra fort här borta har jag ju sagt innan, men när man känner att man har en vän för livet efter att ha känt varandra i 1,5 månad så är det ändå ganska speciellt! Kommer verkligen sakna henne otroligt mycket, men det är ju tur att vi ändå bor ganska nära varandra hemma i Sverige. Växjö ligger ju nämligen bara 1 och en halvtimme bort!
Även om det var jobbigt att säga hejdå och jag grät en skvätt i bilen så känns det ändå okej för jag, Sofia & Lisa har verkligen haft en jättebra helg tillsammans!
Efter en massa fix & strul med gängets resa till USA som börjar närma sig, uppkollande om Texaskörkort & collegeletande åkte jag till Southlake för att spendera dagen & natten där. VI åkte först & handlade & sen gick vi alla ut & la oss vid poolen ett tag. Närmare 40 grader och en pool som inte svalkade tillräckligt mycket gjorde att vi inte pallade särskillt länge utan drog oss in & kollade på film istället innan vi började laga en riktig brakmiddag! Det var kött, klyftpotatis och beasås och till efterrätt banan med choklad. Asså ni förstår inte hur gott det var! Heeeelt sinnes verkligen. Men då är det ju så att ingen av oss har ätit en riktigt god hemlagad middag på väldigt länge (okej, mina föräldrar lagade mat en gång när de var här men just nu räknas inte det).
Sen satt vi och pratade och delade roliga händelser i många timmar, tanken var egentligen att gå ut med Lisa mådde inte så bra så vi sket i det och bestämde oss bara för att checka till Grapevine downtown där det visade sig vara ganska dött. Därför blev det kaffe på IHOP istället innan vi begav oss hem till Sofia igen. Där åt vi jordgubbar & smältchoklad, snackade ännu mer & Sofia masserade mig & Lisa. Inte helt fel :) Runt kl 5 på morgonen var vi lite trötta så vi bestämde oss för att gå & lägga oss.

Idag åkte vi till Fort Worth och Stockyards efter att vi gjort iordning oss och kollade till alla cowboysen! Åt hamburgare till frukost/lunch och sen gick vi runt hela dagen i hettan & kollade i affärer osv. Det är faktiskt rätt roligt där, texasborna är ju så stolta över sin stat vilket gör att det finns massor med roliga småsaker och allt som har med western & cowboys att göra! Vi kollade också på Longhornsen & Sofia testade på den mekaniska tjuren. Tyvärr åkte hon av lite oturligt och slod i benet samt brände armen eftersom mattan man landade i var så jäkla varm! Efter ett antal timmar hade vi fått nog av värmen och tröttheten tog över så då blev det bums hem. Himla rolig helg på alla sätt i allafall!

Nu somnar jag snart sittandes så nu ska jag försöka att gå & lägga mig! Men lycka till, det blir säkert en film istället ;)
Jag saknar er




Vi är bra vi!



Sofia ramlar av tjuren!

Mer bilder kommer, samt massa inlägg från när familjen var här & från Minnesota! Måste bara ta tag i det först :)


Kommentarer
Postat av: Sandra

Det är i Southlake mammas kompis bor, dit jag ska sörru ju ;)

2010-07-19 @ 10:10:22
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/
Postat av: Sofia

Åh jag grät med en svett igår och även nu när jag läste din blogg, för det har varit en fantastisk helg! Kommer sakna dig jättemycket, är ledsen över att behöva lämna dig här! Men som sagt vi får keep in touch, jkpg-växjö är inte så långt :)

2010-07-19 @ 19:58:23
URL: http://sofiamarkusson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0