Inte för att jag någonsin kommer glömma ändå men...

Innan jag åkte till USA hade jag aldrig sett nån av Star Wars filmerna. Nu efter 7 månader här i denna familjen har jag fortfarande inte sett en ända minut av Star Wars, men ändå vet jag precis vem Anakin Skywalker är och alla hans kompanjoner. Jag kan en massa rörelser hur man använder "the force" på rätt sätt och jag kan alla ljud som måste framställas för att få en trovärdig känsla över själva star wars fighten. Jag vet att Anakin var en av de bästa Jedis som fanns innan han övergick till den mörka sidan & blev Darth Vader. Men inte innan han han gifta sig i smyg för att Jedis inte får ingå äktenskap eftersom det kan störa deras alla uppdrag för att rädda universum. Jag vet att om man ska bli en Jedi tas man ifrån sin familj redan som barn efter att man visat speciella "krafter" & tränas sedan många, många år innan man är fullutbildad. Man träffar inte sin familj igen, den ända familjen man har är sina Jedikompisar & Yoda (i princip). Jag vet precis hur spindel, krabb, battle & superbattledroids ser ut och hur man kan döda dom på rätt sätt. Jag vet att de olika färgerna på lightsabors betyder olika saker. Detta är bara lite av vad pojkarna berättat & visat mig sedan jag kom hit, och det är nya berättelser varje dag om hur allting funkar & hör ihop.

Liknade med Transformers, jag kan säga namnen på nästan alla robotar samt säga om de tillhör Autobots eller Deceptacons. Detta trotts att det var första gången jag såg hela första filmen idag. Men däremot har jag sett de första 20 minuterna kanske 30 ggr och kan nästan alla de replikerna utantill, "Mojo - I love you".
Och en sak är säker, när Optimus, Bumblebee och grabbarna kommer tillbaka i 3:e filmen nästa år vet jag precis vilka som kommer vara mest förväntansfulla av allihopa i biosalongen!

När jag åker hem till Sverige så jag kan iallafall med säkerhet säga att jag har lärt mig någonting, och med detta inlägget vet jag att jag kommer komma ihåg den här viktiga kunskapen länge.
Det var allt för mig denna torsdagskväll - May the force be with you!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0