Torsdagen

Lovade ju en uppdatering om gårdagen idag så här kommer den

Torsdagen började som vanligt med att jag gick upp & hjälpte till att göra frukost till största killen, sen väckte jag minstingen & gjorde honom redo för skolan innan jag skjutsade honom dit. Sedan skyndade jag mig hem igen för att Johanna, en svensk aupair skulle komma & hämta upp mig. Vi åkte in till Gallerian i Dallas & gick där i några timmar. Köpte inget spec, bara lite småkrams som öronhängen, solglasögon & hårrosetter! Det var iaf mycket trevligt att hitta på nått skoj sådär mitt på dagen.
Runt 2 var jag hemma i frisco igen för att åka & hämta upp pojkarna från skolan. Båda var i stort sätt tjuriga hela dagen & ville inte göra nått & ingenting passade. Frustrerande som sjutton, speciellt eftersom jag var tröttare än vanligt denna dagen. Några utbrott senare (från pojkarnas sida) kom iaf värdmamman hem & jag slutade. Pratade med henne om den jobbiga dagen & hon berättade om hur dom brukade göra när dom håller på sådär. Då kändes det mycket mycket bättre!
Idag har det varit som vanligt i stort sätt, dom vill mest spela Wii men jag sätter upp tidsgränser vilket inte är jättepopulärt. Men så kan det va, det är ju trotsallt jag som bestämmer! Imorgon är alla barn lediga från skolan (tyvärr) men det ska nog gå bra ändå. Får ju lite sovmorgon då & sen ska jag försöka hitta på nått kul med dom. Kanske baka en kaka &ta med till parken? Hoppas det är fint väder. Det är förresten mycket varmare här nu, ca 15 grader varje dag & soligt för det mesta. Känns som våren hemma ungefär, underbart!

Nejnu ska jag läsa min bok innan jag däckar i sängen! Hoppas ni sover gott därhemma :)



En bild från Coldplay i somras, bästa någonsin ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0