New York tour

Detta är ett inlägg som jag skrev iförrgår som inte gick att lägga upp, ett väldigt långt ett!
Orkar inte lägga upp bilderna just nu men kommer lägga upp alla sen !!


Heej alla fina!

Sitter just nu på planet mellan New York & Atlanta. Där ska sedan bytas flyg till Dallas där jag kommer fram runt halv 12! Är rikigt trött & nervositeten kommer och går. Kan verkligen inte fatta att jag snart ska träffa några främlingar på en flygplats i ett land där jag bara varit 4 dagar och sedan åka hem till dom & bo där i ett år. Det är ju faktiskt helt sjukt!

Förutom nervositeten är jag väldigt  trött, har varit det ända sedan den 26 december nu. Varje dag har varit väldigt lång och mycket nytt. Men de fyra dagarna har varit mycket bra trots tråkiga, långa lektioner på en obehaglig stol. Har träffat människor jag aldrig kommer glömma, människor från världens alla hörn som alla är i samma situation. Man känner verkligen att man kan prata med alla & alla vill prata med dig med. Kändes inte jättebra att lämna dom man kommit närmast under dessa dagar. Alla vi svenskar skulle till olika platser och man vet ju inte om man ens kommer träffa dom igen. Fast lite planer har vi halft gjort upp. Vi ska vill New York igen och åka upp i Top of the Rock igen, fast på sommaren så man inte fryser fingrarna av sig!

Jag är dock väldigt glad att jag fick dom rumskompisarna som jag fick. Bobi från Kanada är jag helt säker på att vi kommer umgås i Dallas och det känns tryggt nu när man börjar om igen & inte känner en ända.

 

Måste berätta om gårdagen. Vi vaknade kl 7 som vanligt & åt frukost vid 8. Frukosten är verkligen ingenting att hänga i julgranen här, det enda som finns är bagels & creamcheese. Eller aa, om man nu gillar mjölk & flingor finns ju det med. Därefter har vi lektion med röda korset för sammanlagt 5-6 timmar kanske. Inget annat än tråkigt. Seeeeen fick vi äntligen packa in oss i bussarna allihop och bege oss in till Manhattan! Vi hämtade upp en duktig guide och sen var första stoppet Rockefeller Center. Vi fick ungefär en timme på oss att åka upp till utsikten på Top of the Rock och att kolla runt området kring den gigantiska julgranen & skriskoplatsen. Utsikten var helt otrolig, men jääävlar vad kallt det var där uppe! Måste ha varit minus 15 grader där uppe plus att det blåste nått enormt! Fingrarna var som isbitar sedan efter allt fotande! Har inte kollat på bilderna än men jag hoppas nån blev bra iaf. När alla var tillbaka efter Top of the Rock började vi gå mot Times Squere. Höll på att frysa ihjäl om både fötter & händer men där fotades det också en del och jag köpte 5 (!!!!) I ♥ NY t-shirts. Nu fattar jag verkligen inte vad jag ska ha alla till men just då raffade jag bara åt mig ett antal. 5 st för 11 dollar va priset så billigt var det ju iaf. Det var först när jag kom hem som jag kom på att jag inte fick plats med det i resväskan, hade redan lite övervikt på resan till USA och nu hade jag dessutom fått prestenter från familjen. Som tur var kunde jag slänga lite andra grejer & det var ingen speciell vikt på handbagaget så tryckte ner allt där!

När vi gick tillbaka till bussen trodde jag att tårna skulle brytas av för dom var så kalla. Tänk att vi från sverige & andra kalla länder höll på att frysa ihjäl. Tyckte så synd om de som kom från varma länder, en tjej från mexico som vi umgicks lite med blev liksom helt fasinerad av röken som blir när man andas då det är kallt dagen innan! Hon hade aldrig varit med om det innan. Vi åkte vidare genom manhattan på 5th avenu, såg Ground Zero (där world trade center var innan) det är bara ett stort hål ungefär men man ser verkligen att det är någonting som saknas. Vi åkte genom Broadway & Wallstreet, såg gatan där Carrie Bradshaw i Sex and the City bor på och tillsist stannade vi i en park där man skulle se Frihetsgudinnan. Men, den var så liten att man knappt såg vad det var. Därefter lämnade vi Manhattan och åkte tillbaka till Stamford. Sov hela resan tillbaka.

Sjukt rolig resa och man bara måste ju åka tillbara till New York igen! Helst så snart som möjligt!

 

Idag har det mest känts som kaos hela dagen, vi skulle gå upp halv 7 & ha ätit frukost & va ute ur rummen till kl 8. Därfter ytterligare lektion på 4 timmar om lite allt möjligt innan vi åt lunch & sedan fick all information om utresan till våra familjer. Sa hejdå till alla och gick till bussen som skulle ta oss till LaGuardia flygplatsen. Pratade med en tjej från Israel på vägen dit som också skulle i närheten av Dallas. Hon tyckte det var så härligt att man kunde höra bra musik på radion här och hon sjöng med det högsta hon kunde! Trots kanske lite brister i sångkunskaperna ;) Men hon var hög på livet sa hon! Väl på flygplatesen var det inte speciellt enkelt, gick inte här heller att checka in själv för att jag inte hade något nummer men tillslut fick jag mitt boardingpass & fick väga & betala för väskan. 15 dollar kostade det för en väska utan övervikt (YEES, jag klarade gränsen!) & sen gick man genom säkerheten som inte alls var förhöjd här. Träffade på en spansk aupair som skulle med samma flyg så vi satte och vänta tillsammans dom 3,5 timme det var innan vi gick gå på. & Nu sitter jag alltså här, blev ett otroligt långt inlägg men jag har tråkigt & för att komma in på internet var man tvungen att signa in & jag tror det kostade.

 

Jisses, om 3 timmar får jag träffa min värdmamma! Hoppas jag inte somnar i bilen bara ;)

Nu ska jag stänga av datorn & sätta mig & lyssna på lite Coldplay.

Ni är bäst, Pusssss


Kommentarer
Postat av: Sandra

Kom till New York Amanda :D :D

2010-01-01 @ 17:30:54
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0