Här kommer det!

Okej, här kommer min uppdatering.

Eftersom jag inte gjorde nått spec på fredagen kan man ju säga att helgen började på lördagen. Åkte in mot Dallas & hämtade upp Bobi. Sedan fortsätte vi in mot centrum där vi skulle på NHL hockey!! Vi hade inte köpt några biljetter innan utan skulle köpa det av människor som stod utanför & sålde. En snäll tant från en bensinstation hjälpte oss hitta en pålitlig man så där köpte vi våra biljetter för 60 dollar per biljett ungefär (ca, 400kr). För dom pengarna fick vi vääldigt bra platser precis vid isen! Man såg aaaallting (förutom vissa delar i ena hörnet då förståss). Matchen var mellan Dallas Stars & Detroit RedWings och det var så sjukt kul och stämningen var enorm i hela arenan! Fick se när alla patriotiska amerikanare ställde sig upp och sjöng nationalsången mot den amerikanska flaggan, när cheerleaders städade av isen från "snö" & dansade i pauserna. Matchen var riktigt rolig, detroit ledde i första period med 2-0 där jag tror att Zetterberg iaf hade nån assist. Sedan kom Dallas ikapp & vid slutet av tredje stod det 2-2. Därav förlängning som inte gav nått & sedan straffar där jag tror att båda lagen missade typ 10 var innan dallas tillslut lyckades få in den efter att dom kollat lääänge på videogranskningen. Kan ju säga att hela arenan exploderade när det visade sig att de vunnit! :)
En annan rolig sak var att dom i en av pauserna hade en lek som hette "Is it Swedish?". Då hade dom bjudit upp en ur publiken för att gissa om en av spelarna sa Let's go and make my day på svenska eller inte. Inte ens jag kunde höra om det var svenska eller inte & man fick tom höra det två ggr. Tydligen var det svenska iaf & mannen från publiken svarade fel. Därav fick han inte någon Hästens Säng.. haha

Efter hockeyn träffade vi Lisa en stund & åt middag innan vi tog tåget till Plano där min värdmamma kom & hämtade oss. Bobi skulle sova här för att hon har en knäpp värdfamilj & går därför in i rematch nu. TYVÄRR! Finns inte heller en enda värdfamilj här i dallasområdet som är öppen för rematch heller så vi vet att hon kommer flytta härifrån inom 2 veckor troligtvis! Känns fruktansvärt tråkigt eftersom hon är den jag kommit närmast här & den jag trivs bäst med. Vi åkte till target för att köpa massa onyttigt & hyrde the ugly truth. Riktigt bra lördag!!

Söndag, första aupairmötet. Vi åt lunch på hard rock cafe och det var kul att träffa alla. Tror bara det var en eller två som saknades. Fick träffa min CC med & hon måste vara det sötaste någonsin. Ska ha mitt 2veckorsmöte imorgon dessutom tror jag. Skönt att ha det över sen.
Igår var det Martin Luther King-Day, det betyder ledigt för de flesta men jag jobbade ändå. Nicole hade kommit hem från Kalifornien på söndagen med som vi hjälptes åt med pojkarna. Vi var på bio bland annat. Alvin and the chipmunks 2. Himla söt film detdär, älskar när de sjunger single ladies! På kvällen åt vi middag på en italiensk restaurang som avskedsmiddag för Nicole inne i gamla centrum av frisco. Jag tog en pizza för jag tänkte att det skulle va gott att äta en riktig pizza! Alltså en tunn en, meeeeen tror ni inte att det var tjockdeg på den iallafall? + överdrivet mycket ost! Vad hände med den italienska pizzan?

Idag har vi skjutsat Nicole till flygplatsen, kändes sjukt att hon åkte tillbaka nu. Att hon redan har haft sitt år som jag precis börjat. Imorgon har jag liksom varit i familjen i 3 veckor. På ett sätt känns det som jag varit här i flera månader & på ett sätt känns det som jag kom igår. Tror att detta året kommer gå sjukt snabbt! 
Förresten är det riktigt härligt väder här nu, man kan helt klart slippa jackan när man går ut. Skulle tro att det är runt 15 grader & sol! UNDERBART :) 

Nu ska jag fortsätta kolla klart på american idol! det är inte alls lika skoj som idol hemma, men det duger. Sen blir det nog robinson på tv4play. Fin kväll! 

Saknar er därhemma men jag vill verkligen inte hem, har det för bra härborta! ♥ 


Kommentarer
Postat av: Pappa

Du lovade ju bilder oxå!

2010-01-20 @ 11:53:22
Postat av: Pappa

Både Zetterberg och Lidström assisterade till båda Detroits mål!

2010-01-20 @ 11:56:45
Postat av: Emma

Hej!

jag har fått en matchning med en familj i Frisco så det vore roligt om du kunde lägga upp lite bilder därifrån:)

2010-01-20 @ 13:10:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0