en rubrik

Snart ska jag åka och shoppa här i Frisco med en annan svensk aupair. Sara heter hon & hon har varit här i över ett år tror jag. Ska bli riktigt skönt att prata svenska med någon som faktiskt är bredvid mig! Har inte gjort det på ett tag nu nämligen. Förhoppningsvis ska även jag & min hostdad åka & köpa en mobil till mig sen senare idag också! Tänk vad mycket lättare det kommer bli då, spec nu när Nicole har åkt till Kalifornien för ett tag. Då slipper man hålla på & krångla om tider & skit.

Igår hade jag min första riktiga arbetsdag, det betyder att jag var helt själv med barnen & tog hand om allt. Skjutsade största pojken till skolan, tog hand om minstingen hela dagen, lagade mat, tvättade & hämtade upp han från skolan igen. Det gick riktigt bra tycker jag allt, var svårt att komma ihåg vissa grejer men det gjorde inte så mycket. Slutade runt 6 & sen var jag bara hemma hela kvällen. Det var inte så kul. Kollade på The Gaaaangs fina DVD som dom gav mig i avskedspresent 2 ggr. Det gjorde mig glad först & sen jättedepp. Saknar alla så mycket! Skypade förresten med min bästa farmor igår också, hon hade fått en laptop i födelsedagsprestent som hon provade (Pappa hjälpte såklart). Hon tyckte det var fantastiskt att man kunde se varandra & prata utan att det kostade nått ! & det tycker ju i och för sig jag med.

Lite bilder från de senaste dagarna:

För några kvällar sen åkte vi alla & kollade på när äldsta pojken spelade baseboll. Inte så kul :P

Varje dag är det lego som gäller. Zlatan hjälper mig bygga ett hus :)



I torsdagskväll åkte jag Nicole & Lisa, en tysk aupair till IHOP & käkade pannkakor. Orkade inte ens äta upp hälften, men de var såå mycket bättre än Vasas amerikanska pannkakor!

Vi skulle ta några bilder till Nicoles scrapbook. Det började bra..

Men sen spårade det ut litegrann...



Var inte bara detta vi skrattade åt, hade också en ganska så värdelös servitris. Var tvungen att be om att få tillbaka växel osv. Men kul hade vi !

Saknar er ♥


Kommentarer
Postat av: Emmie

Åh det ser ut som du har det jättebra ;D

2010-01-10 @ 15:07:32
URL: http://madebyemmie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0