Cheesecake factory

Idag har min värdmamma & jag varit på IKEA. Allting ser precis likadant ut som hemma, så man blir nästan förvirrad att dom har skyltar där det står på engelska & att priserna står i dollar. Vi köpte ett sängbord en lampa & två tavlor. Sedan har jag fått en tavla som Nicole har haft tidigare. En jättefin tavla av Paris!
Tänkte att jag skulle åka dit snart igen & köpa lite kuddar, växter, krukor & ljus. Gillar redan mitt rum massor men då kommer det bli riktigt braa ! :)
Sedan har jag spelat lite Wii med Lillpojken. Han är så söt, springer runt i hela huset & ropar "Mana, Mana". Han är lite efter i språket men det är så han säger Amanda.

Nyss kom jag & Nicole hem från att ha varit på Cheesecake Factory med Bobi. Första gången jag var där & jisses vad mycket mat man får! Fick allt med mig en liten (ungefär hälften av min portion) doggybag hem. Var så kul att träffa Bobi igen. Tyvärr är hon inte sådär jättenöjd med sin familj så hon behövde verkligen komma ur huset & prata av sig lite. Jag blir dock frustrerad ibland när jag ska säga nått & jag vill formulera det på ett sätt men kan inte för att jag inte vet alla ord! & då blir det bara skit av alltihop. Längtar tills jag kan börja prata utan att tänka så mycket. Men jag tycker faktiskt att det har gått bra med engelskan, vissa dagar går det jättelätt & andra känns det som jag inte kan prata alls. Det är alltid svårare på morgonen dessutom. Idag var en dålig engelskdag, hoppas det blir bättre imon!

Imorgon börjar vardagen, har längtat lite efter det. Har nästan blivit lite rastlös de senaste dagarna även om det har varit skönt att ta det lugnt nu i början! Börjar dagen imorgon kl halv 8, då ska vi skjutsa den äldsta pojken till skolan. Ska bli intressant.
Pussss


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag längtar också till jag kan prata utan att tänka, just nu är engelskan bara ivägen.



Åh, vad tråkigt att Bobi inte var nöjd. Vad var "felet"?

2010-01-04 @ 05:39:25
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/
Postat av: Caroline

Stackars bobi.. tur att du har fått det så bra då iaf ! :) du får ta kort på ditt rum sen när det är klart så att jag får se ! :D och glöm inte örhängerna ;) <3

2010-01-04 @ 12:25:20
Postat av: Emelie

Vad kul att du åkt! Måste vara helt overkligt att faktiskt vara framme ! :D



Jag skickar in de sista papperna som jag var tvungen att kompletera med idag.



/Emeliee

2010-01-04 @ 13:42:33
URL: http://emelieebjoork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0