3:e dagen hos familjen

Heej!
vaknade precis & idag är första dagen på jag vet inte hur länge som jag verkligen känner mig utvilad så plus på det ! Idag är 3:e dagen hos familjen och vi ska åka till IKEA & köpa lite grejer till mitt rum. Just nu är det väldigt kalt och endast en taklampa. Det kan bli lite jobbigt när man ska gå & lägga sig för det blir verkligen kolsvart & knappen är på andra sidan rummet! Efter det tror jag att jag ska testa att köra bilen lite, har bara varit runt här i frisco än så länge men det känns inte så svårt i alla fall. Troligtvis ska jag Nicole (deras nuvarande Aupair) och en till tjej åka & shoppa senare. Ska nog ringa till Bobi med och fråga om hon vill hänga med! :)

Igår hände faktiskt inte så mycket, började dagen med att skypa med min pappa & sen packade jag upp alla mina grejer så nu känner jag mig lite mer hemma. Vilket just nu är både en bra & en jobbig känsla. Men skönt i alla fall att få upp alla kläder så man ser dom :) Lekte en del med pojkarna och dom är såå söta! Dom fick ett Wii i julklapp så det går i stort sätt hela tiden & jag tror att minstingen vill spela med mig mest för att jag är rätt dålig så han kan slå mig. Känns bra att inte ens vara på samma nivå som en 4-åring.
Nicole och jag var på bio och åkte runt lite runt shoppingen här i frisco & än så länge har jag verkligen inget att klaga på. Finns en stoor affär med märkesskor som är billigare än dinsko skorna hemma! Heeeelt okej! Filmen vi såg var Sherlock Holmes. ´Hade svårt att förstå allt dom sa för dom pratade ganska fort & handlingen var lite komplicerad ibland. Men trotsdet var den helt klar sevärd, tror jag ska köpa den senare så man kan kolla på den en gång med text också...
PÅ kvällen åt hela familjen på en mexikansk restaurang inne i Frisco. Helt okej gott men inte mer än så. Här satt vi kanske max 45 min på restaurangen innnan vi åkte hem igen vilket är en ganska stor skillnad från hemma. Det känns väldigt bra eftersom vi troligtvis kommer äta ute en dag på helgen & då vill dom gärna att jag ska följa med. Men då kan jag utan problem hitta på nått efter det! :)
Senare blev det ännu mer Wii & ett vanligt sällskapsspel, har äntligen hittat nån som gillar spel lika mycket som jag! Jag tror att jag & den äldsta pojken kommer spela mycket spel!! Vi kollade också på UP! men orkar inte ritkigt kolla klart så ska nog kolla klar ikväll!


Från filmen

Utsikten från mitt fönster, har inte pratat med min familj än om jag kan lägga ut bilder på huset och så. Däremot kommer jag aldrig lägga ut bilder på barnen. Det är Au Pair in Americas regler, TYVÄRR!


Den äldsta pojken hade ritat denna & satt upp på mitt rum innan dagen jag kom hit! Så sööt!

Där var lite information, vet att det är lite tråkiga inlägg just nu men har lite svårt att ta mig tid att skriva på bloggen. Blir nog bättre när man kommit in i allt.
Jag saknar er♥

Pusss


Kommentarer
Postat av: Sandra

Gaah, du verkar ha det superbra där nere Amanda! :)

Jag sitter mest på mitt rum hela dagen, tyvärr.. kanske borde haft yngre barn ändå :/

2010-01-02 @ 17:31:04
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/
Postat av: Emma Mårtenfis

här får du en kommentar!! :D:D <33

2010-01-02 @ 19:27:21
Postat av: kusin vitamin

kul att läsa om hur du har det!! verkar ju gå bra ju!!

2010-01-03 @ 10:39:24
Postat av: fian

Åker du inte med cc? Vet många som lagt upp bilder på barnen i bloggen, är du säker på att det är förbjudet? Även om föräldrarna tillåter det?

2010-04-14 @ 18:05:29
URL: http://rosaconverse.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0