Ny vecka, ny månad

Jahopp, då vart det måndag igen. Helgen har varit bra, som vanligt ! I fredags vart det hemmakväll om jag minns rätt & då kollade jag ikapp robinson avsnitten. Har dock inte kunnat se finalen än för internetet har strulat så mycket nu i helgen, men det ser jag fram emot!

Lördagen började med en liten skypedate med min mor & far, alltid lika trevligt även om de skryter med sina fina middagar där hemma :P haha. När klockan började närma sig 5 tog jag bilen ner mot Dallas där jag möte upp Lisa, hennes kompis från tyskland, Audrey & några brasilianare. Vi åt en inte så god hamburgare som för övrigt var min första här i USA & sedan drog vi oss mot Amerikan Airlines Center för att gå på NBA. Dallas Mavericks mötte Portland Blazers. Denna gången lyckades vi inte få superbra platser för halva priset utan snarare tvärtom. Blev lurade av gubben vi köpte biljetterna av så vi satt allra högst upp.
Basketen kan jag väl säga var tråkig ända tills sista perioden & i slutminuterna var det riktigt roligt. Men att kolla i typ två timmar för att sista typ 5 minuterna är roliga kommer jag nog inte göra igen. Men nu kan jag iaf stryka basket från listan av saker jag vill göra här :)

Igår träffade jag en annan tysk aupair & vi åkte till mallet här i frisco & shoppade. Eller aah, jag köpte ingenting men det vart mycket trevligt ändå. Tyvärr är även hon en person som inte kommer bo kvar här i Dallas spec länge till heller. Hon är också i rematch & antingen åker hon till en annan familj snart eller så skickas hon tillbaka till tyskland. Är ju aningn trött på att alla bara lämnar just nu.
På kvällen kollade vi hela ”familjen” på grammygalan & åt hemlagat (BIIGDEAL). En myskväll helt enkelt !

 Lite bilder innan jag kollar klart på Pearl Harbor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0