En helg i julens anda

Tjenamors!

Har precis kollat klart på Eclipse & konstaterat för andra gången att den faktiskt inte är alls bra. Hoppas jag nu kommer ihåg det till nästa gång jag får för mig att kolla. Tvivelaktigt dock...
Ska strax krypa till kojs men tänkte uppdatera lite om helgen som varit först! Den började efter jobbet i fredags då jag mötte upp Evelinn för att köpa lite julgott på IKEA. Därifrån åkte vi sen hem till henne för att ha lite julmys. Det blev glögg, pepparkakor, julskum & avsnitt från olika julkalendrar. Himla bra kväll men det känns ju allmänt skumt eftersom någon julkänsla inte existerar ens lite. Vissa dagar går man runt & har vårkänslor liksom, och dagen efter kanske det känns som Oktober, men absolut inte December!

Lördagen började med att jag stressade iväg till min sista tennislektion. Vi hade finals så fick göra ett prov. Haha, det var lätt det enklaste provet jag gjort! Hade egentligen inte behövt göra det eftersom jag bara går continuing education så hade därför inte pluggat såklart, men tänkte att jag kunde göra det endå bara för att. För det första hade vi fått alla svaren förra veckan & nu på själva provet var det bara att para ihop ett ord med rätt mening & sen fylla i vad de olika delarna på en plan heter! Jag fick alla rätt vilket inte är nån jättebedrift som ni kanske förstår, men det sjuka är att folk kom ut & tyckte att det kanske var GANSKA lätt!! & vad jag såg var jag den enda med alla rätt! Det är ju nästan så man blir rädd alltså. Inte konstigt att man kallar amerikanarna dumma...
Iallafall var vi några stycken som passade på att spela lite efteråt också. Tyvärr var det aldeless för blåsigt för att få till nått bra spel.
Efter tennisen åkte jag direkt till en kyrka i närheten & mötte upp Evelinn & Keira som är en finsk aupair. En svensk organisation hade nämligen Luciafirande där så vi kollade på det. Vart väl inte det bästa jag sett kanske, var lite fel tidpunkt på dygnet & det kändes som vissa av dem varit borta från sverige för länge för att komma ihåg hur det verkligen går till. Men det var kul att se endå. Efteråt kunde man köpa fika och sådär så vi tog oss varsin lussebulle innan vi åkte vidare. På kvällen mötte vi upp några till och spelade bowling. Jag vann såklart!

Idag har jag jobbat några timmar på morgonen medans mina värdföräldrar sprang ett halv marathon nere i Dallas. Det är himla smidigt att passa ungarna på helgerna för då är det inte lika seriöst, det gör vad de vill i stort sätt & samma för mig. Bara jag inte lämnar dom såklart!
Ställde mig sen och gjorde köttbullar som jag tig med mig på vårt aupair Christmas Party. Det var ett helvete vill jag lova. Tidsoptimisten i mig gjorde såklart att jag började för sent & kom därför inte iväg i tid till kalaset. Inte för att det gjorde nått men endå. Väl där blev det julmat från alla världsdelar faktiskt och sen en presentlek. Fick med mig lite tattigt smink hem & en tröja så det var ju inte helt fel!

Nu har vi även fått upp julgranen här i huset (visar bild imon eller om en vecka eller så) samt massa ljusslingor i olika färger. Dock är det lite jobb kvar innan det är klart! Trotts att det känns så himla konstigt att det är jul snart så är det nog ändå rätt skönt att det är så. Tänk vad mycket jobbigare det hade varit att vara hemifrån annars! Nej, jag ska njuta av vädret & ta det här med julen som det kommer i år...


Luciat. Ser ni hur ljust & omysigt det var?


Keira(leine) and Evelinn


Glömde visst skriva det men efter Luciat möte vi upp Martin (som pluggar på Richland) och kollade när T-Ducks mötte Collin Cougars i basket. Vart väl sådär kul kanske. Basket är ju inte världens roligaste sport och dessutom förlorade Richland stort. Men det är alltid kul att skämmas lite för de dåliga cheerleadersen & åt de skrikiga föräldrarna på läktaren!


Frida, kommer du ihåg? Milkshaken från Steak 'n Shake är tillbaka!


Från Au Pair-mötet. Hemsk bild (hej dubbelhaka!), men här har vi iallafall 2/3 delar av gruppen tror jag. Au pairer från Tyskland, Frankrike, Australien, Sydafrika, Thailand, Spanien & Colombia.

Kommentarer
Postat av: Evelinn

Vann såklart eller!? pff, Jag var väl lite competition? :)

2010-12-06 @ 16:50:53
URL: http://evelinniusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0