Best friend in town

Heej mina fina!
Nu har alltså min fina vän Carro kommit & gått & det är dags för mig att klottra ner allt vi gjort under tiden hon varit här. Vi har haft så sjukt kul & hittat på massa roliga saker!

Carro kom sent förra lördagen, och när jag kom till flygplatsen var det helt dött där. Det visade sig att flyget kommit in för tidigt & hon hade stått utanför och väntat, men tillslut hittade vi varandra & det blev kramkalas! Heeeelt underbart att se henne igen efter så lång tid ! Det var så konstigt men ändå så vanligt. Som om vi inte alls varit ifrån varandra.
Dagen efter lekte vi lite med pojkarna eftersom det var enda dagen hon kunde riktigt träffa min värdfamilj. Blev lite Wii spelade och uppvisande av lego. Som vanligt när jag har vänner över alltså. Det blev också en sväng till mallet för lite shopping (för carros del) och sen gick vi & såg Harry Potter. Mycket bra tycker jag allt!
På måndagen skjutsade jag iväg min värdfamilj till flygplatsen som skulle åka till Mexico över Thanksgiving.
Minstingen när vi kommit till flygplatsen:
- Are we in Mesisco now?

Jag & Carro tog oss in till Dallas för lite turisting. Nästan 25 grader var det när vi vandrade runt. Det var väldigt fint där inne med all julbelysning uppsatt, dock kändes det så fel på grund av värmen. Blev godaste salladen på Hard Rock till lunch och en massa hoppbilder på Fountain Plaza. Och sen JKF och reunion tower och allt det där man måste se när man är i Dallas. På kvällen blev det lite filmmys. För min del iallafall, Carro somna efter en kvart...

Tisdagen blev även det en riktig turistdag. Vi åkte till Fort Worth och Stockyards. Var väl 4:e gången jag var där men det är alltid lika mysigt. Vi kollade på cattledriven, gick in i alla souverniraffärer och sög in cowboykänslan. Fick också flertalet myrbett då jag blev lurad in i ett myrbo och när vi åt slogs vi med irriterande bin.
På vägen tillbaka till Frisco stannande vi vid Grapevine Mills för ytterligare lite shopping. Men som sagt blev det inget för mig, lämnade till och med plånboken i bilen (det gjorde dock inte att det drogs nån dollar endå, haha).
Dagen bjöd även på matlagning och skypning med Emma i LA. Vi träffade också New Orleans gänget plus några till på starbucks för lite planering inför roadtrippen.

Visade runt henne här i Frisco först innan vi drog in till Dallas igen på onsdagen för att ta det vi inte hann med på måndagen. Japp, kan ni tänka er att så faktiskt va fallet? Who knew, right? Då tog vi oss upp i Chase tower för lite utsiktsbilder, samt tog vi den gamla spårvagnen upp till uptown & west village.
Även denna dagen blev det shopping. Denna gång på Gallerian & där var det såå fint med all julbelysning. De har också bland den största julgranen jag sett.
Kvällen uppfylldes av middag vid shops at legacy. Var ju tvungen att visa henne stället där jag tillbringat så många helgkvällar.

Torsdag och Thanksgiving. Vi var bjudna över till Evelinn och hennes värdfamilj, men först gick vi en promenad här i området. Det var första dagen på hela veckan det var kallt, men det var ganska skönt ändå.
Runt kl 1 kom vi till Evelinn & började direkt med middagen. Det var en nästan 10kg kalkon och potatismos, stuffing, sötpotatis gratäng liknande, cranberrys, majs och annat. Allt betydligt godare än vad jag trodde att det skulle vara! Vi gick senare över till grannarna för efterrätt vilket bestod av pecanpaj, pumpapaj & äppelpaj. Riktigt kul att få ha upplevt en riktig thankgiving. Himla gulligt av Evelinns värdföräldrar att bjuda in oss. Måste också säga att det är första högtiden som verkligen känts som en högtid och inte bara nått som stressats igenom.









































På fredagen åkte vi sedan till New Orleans men det tar jag i ett annat inlägg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0