Bad day

Usch, har haft en riktigt tråkig & dålig dag idag. Vaknade väl med allmänt dåligt humör och kände verkligen inte för att jobba. Nått som händer väldigt sällan faktiskt! Det är ju inte så att jag vaknar med största smilet på läpparna kanske vanligtvis, men inte så att det känns jobbigt att jobba på nått sätt. Men idag har jag haft sämsta tålamodet & allt har bara varit jobbigt.
Hade minsta pojken hela dagen som alltid på tisdagar. Vi var på biblioteket först för en sagostund och sen har vi spenderat resten av dagen med att baka sugarcookies. Tror vi ska dekorera kakorna imorgon eller nått sen. Lite roligare än att baka dem!

Nått annat som varit pissigt idag är att när jag gick in på mitt konto såg jag att jag fått overdraft (svenskt ord?) på det. Jag brukar ha bra koll på det där men denna månaden har allt varit helt kaiko. Massa betalningar som inte kommit in med en gång & då är det ju så svårt att komma ihåg så man kan se hur mycket pengar man har kvar. Så dels så försvann ju lite pengar från mitt sparkonto & dessutom fick jag betala en avgift på 10 dollar denna gången för att det hänt fler än ett par gånger nu. Passar verkligen inte alls bra i min så tighta budget. Tycker det är så jobbigt att inte veta hur mycket pengar jag kommer behöva till min resemånad. Måste jag spara ännu mer? Dock är det ju smått omöjligt eftersom det är massa grejer jag vill köpa innan jag åker hem till Sverige igen plus julklappar på det. Men aja, på nått sätt löser det ju sig alltid.
En bra sak med denna dagen var iallafall att jag fick min bonus för att klarat av mitt aupair år och alla "regler" med det. 200 dollar är ju inte super mycket men det passar bra nu! :)

Imorgon ska jag gå & träna för första gången på nästan en månad tror jag. Illa det dära! Förhoppningsvis kommer även New Orleans inlägget upp & så ska jag försöka fortsätta med min hejdå present till pojkarna. Det börjar verkligen dra ihop sig nu. Om 6 veckor är jag hemma igen. 6 VECKOR ! Ingenting verkligen...






SJälvklart blev det även några star wars kakor!


Här har vi granen också. Den ser rätt liten ut här på bilden men jag tror att den är iallafall 3,5m. De har fortfarande inte klätt den ordentligt men det kommer väl upp en ny bild när det är gjort !

God natt utlandssvenskar & god morgon Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0