23 december

Hemma i Sverige har ju Julafton hållit på i några timmar men här är det fortfarande den 23e. Inte för att det direkt spelar någon roll eftersom vi inte firar förrens den 25 här iallafall men ändå.

Den här veckan har det inte varit en lugn stund. Pojkarna har ju haft jullov vilket betyder att jag jobbat runt 10 timmar varje dag. Vi har lekt en hel massa ute, haft grannpojkarna över (hade fasen glömt hur högljudda 5 pojkar kan vara tilsammans!). Sen har jag stuckigt iväg & julshoppat efter det ett antal gånger tillsammans med miljoner andra amerikanare. Nu är jag iallafall klar med nästan allt vad gäller klapparna, bara lite småsaker som ska fixas.

Jag har dessutom fått mina flygtider hem nu. Den 19 januari sätter jag foten på svensk mark igen, det blir nått att längta till för er det! ;)

Min julafton imorgon kommer iallafall se ut som så att jag ska försöka kliva upp i hyffsad tid innan det blir skypning med familjen där hemma som firar jul. Resten av dagen kommer väl gå åt till att få ordning till juldagen. Måste städa & fixa det sista med julklapparna. Hoppas även på att vi kommer ha nått slags julmys med värdfamiljen framåt kvällen. Men jag tvivlar, tycker att amerikanarna i allmänhet är rätt dåliga på att fira sina högtider & sen är väl min värdfamilj ännu lite värre. Vi får väl se vad det blir!
Egentligen hade vi svenskar hoppats på att kunna fira lite svensk jul imorgon, men det hinns helt enkelt inte med. Det får bli en ojulig jul i år! Men förhoppningsvis hinner vi ses en liten stund iallafall! :)

Det blev ett väldigt rörigt inlägg nu kände jag men det får gå endå! Hela jag är liksom rörig just nu. Är så mycket känslor inpackat i mig att jag snart kommer smälla av känns det som.
Saknar er alla otroligt mycket, speciellt min fina knäppa familj & släkt! Vad hade man inte gett för en skinkmacka & julmust tillsammans med er just nu?
Säger God Jul nu för när jag vaknar i morgon kommer väl julmaten redan ligga i era magar, Kalle har önskat er en god jul & tomten har redan lämnat alla paket. Så GOD JUL alla fina! Hoppas ni får en fin julafton! ♥


Bild som pappa skicka på julgranen därhemma. Mys!
(lite besviken på att det är en ny julgransmatta dock)


Kommentarer
Postat av: grannen

God Jul på dig! Ha en rolig och härlig avslutning på din tid i USA!

2010-12-25 @ 10:02:23
Postat av: becca

du ska veta att vi saknade dig me!! även om vi var många kändes det att någon saknades!! men vi ses snart nu pluttan!! kram kram

2010-12-27 @ 20:18:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0