Back to school!

Jag är leeeedig! Ungarna är i skolan och det känns helt fantastiskt! Ska bli så jäkla skönt att kunna ha ett riktigt schema nu & inte bara gå runt här hemma hela dagarna. Den äldsta pojken började middleschool idag så nu blir det skollag & cheerleaders & hela faderullan. Ska bli riktigt kul att se om han förvandlas från barn till ungdom under den närmaste terminen!

Annars så har helgen rullat på grymt fort som vanligt. Hämtade upp Lisa på flygplatsen i lördags & sen drog vi hem till mig & slappa i några timmar innan vi åkte & hämtade upp en ny aupair som bor på hotell här i Frisco just nu. Dom har precis flyttat hit & flyttar in ett hus också här i Frisco på lördag. Stacy heter hon & är från Australien. Mycket trevlig tjej så det känns riktigt bra faktiskt. Vi åkte och åt på cheesecake factory och sen åkte vi till shop's of Legacy som vanligt för att bara känna på stämningen. Lisa sov sen här hos mig & vi bäddade ner oss i gästrummet. Dock snarkade en förkyld Lisa sig igenom hela natten och runt kl 3 klarade inte jag mer utan gick upp på mitt rum istället. DÄr funkade in luftkonditioneringen så det var varmt som fan men kändes ändå bättre än snarkningar, haha. Lyckades dock inte somna förrens efter 4 nångång och kl 8 sparkade Lisa in dörren & undrade vart jag tagit vägen.
Söndagsplanerna var aupairmöte, lunch på Chilis och sen bio. Såg Eat, Pray, Love med Julia Roberts och Tova Novotnty och det var väl första gången jag sett henne spela utan att prata värmländska.. Filmen var väl helt okej, och om jag varit piggare hade den kanske varit bättre.
Efteråt blev det jobbigt iallafall, Magdalena har fått en ny familj i Atlanta och flyttar på lördag. Eftersom jag åker till San Francisco på onsdag betyde det att det var sista gången vi sågs. Tårarna blev många, dels för att Magdalena åker & dels för att jag började förstå att Lisa åker också. Fyfan, att säga hejdå är det värsta som finns! Men som tur är kommer det ju nya aupairer hela tiden & snart har ju även Sara hittat tillbaka hit till Dallas!




Kommentarer
Postat av: Sara

wieee! Jag kommer formodligen pa torsdag om allt gar som det ska!!! :D

2010-08-23 @ 23:47:40
URL: http://saraviklund.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0