veckan som gått

Hallå alla!
Vart la nån vecka sen jag skrev nu & som vanligt har det hänt ganska mycket sen dess.
Förra helgen vart det ju hockey på fredagskvällen med Lisa & hennes (riktiga) familj, på lördagen var jag & värdfamiljen och åt på Josephine's innan jag träffade Magdalena i Plano först för lite frozen yogurt & sen åkte vi & kollade på The girl with the dragon tattoo!! Det är USAs dåliga översättning på Män som hatar kvinnor, men jisses vad underbart det var att se en svensk film med svenskt tal & allting! Satt & log egenom hela filmen nästan även att den är ganska så jättehemskt!
Söndagen sedan var nog den tråkigaste dagen sen jag kom hit. Allting utom IKEA var stängt för att det var påsk, hade gått upp tidigt för att följa med familjen till kyrkan för jag tänkte att det skulle kunna vara lite intressant men sen så ändrade dom sig i sista sekund! Så förutom våran påsklunch (som inte var så där väldans god) med skinka & potatismos låg jag istortsätt hela dagen i sängen & hade tråkigt.
Sen nu i veckan har det varit lite av en 3månaderskris tror jag. Just nu känns inte aupairjobbet sådär väldigt roligt längre. Samma grejer varje dag liksom och mitt tålamod har sänkts rejällt. Många säger att de kände sådär efter ungefär 3-4 månader. Det är liksom inte nytt & spännande längre. Mest bara rutiner. På veckorna när man jobbar då alltså! Men jag hoppas att det går över snart, i vilket fall som helst så har jag ju sjukt mycket skoj att se fram emot!!  

Igår kom Sara hit på förmiddagen tillsammans med Susanne (nya aupairen) för att hänga vid poolen. Jobbade ju samtidigt men lillkillen älskar ju hottuben så där satt vi först i nån timme eller så innan han tog en nap & vi kunde börja sola på riktigt! Sjuuukt nice att bara sitta där  & sola & snacka massa skit om allt & inget. Dock vart vi ju korkade svenskar & inte använde solkräm så idag får man ju betala för det. Solen bränner ju på som sjutton här & man behöver inte sitta länge innan det tar ordentligt. Har brännt mig litegrann på hela framsidan av kroppen men bröstet är värst! Svidigt! Sen är man ju kritvit på baksidan av kroppen, väldigt snyggt! Känner mig lite som Ross i vänner fast röd istället för brun...
Idag fyller min värdmamma år. Självklart var jag ute i sista sekunden att köpa något. Det fick iaf bli presentkort på bio, alla som jag frågade hade nämligen köpt nått med bio till sin värdmamma & jag visste verkligen inte vad jag skulle köpa annars så det blev bra! Sen smet jag iväg idag på förmiddagen & köpte ett kort. Hon blev iaf glad, tur det ;)
Ikväll blir det iaf några timmars jobb medans värdisarna är ute & sen får vi se vad det blir. Lisa ska i vilket fall sova här så det blir mys :)

Ha det så vackert där hemma i vårvärmen! Saknar er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0