Svensk tema

Heej min kära!

Sedan i lördags har barnens mormor varit här och hela denna veckan har det varit svenskt tema i detta hus. Hon är halvsvensk och är väldigt intresserad av att veta allting om sverige. Så vi har ätit svenskt, pratat svenska & pratat om Sverige! Jag trivs väldigt bra måste jag säga! Det är dessutom så att jag knappt behövt jobba någonting denna veckan & det kommer troligtvis bli likadant nästa vecka. Så i tisdags var jag & fikade med Sara och sa hejdå till henne. Hon skulle åka tillbaka till sverige på onsdagen den fisen, men då var det såklart osäkert om hon skulle komma iväg eller inte på grund av askan. Men hem kom hon iaf. Sen var jag också med Lisa på hennes college tennisklass. Tennis är riktigt skoj måste jag säga!

Jag har förresten fått mina första födelsedagsprestener! De var från äldsta pojken och han hade tajmat det så bra (helt ovetandes) att jag fick dom när det faktiskt var min födelsedag hemma i Sverige! Tre söta små brev var det iaf där allt först stod i "kinesiska" och sen översatt på engelska! inte dåligt minsann!


Att äta bullar & dricka saft vid poolen är inte helt fel!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0