Födelsedagsfirandet

I lördags vart det ju min födelsedag som alla borde veta vid detta laget, dagen började med att mormorn & barnen sjöng för mig när jag kom ner. Sen blev det några timmarns skypande med mamma, pappa, farmor & Carro.
Runt kl 6 kom Lisa, Magdalena & Jessica hit och vi åt tårta (angelfood med grädde & jordgubbar) skålade med IKEA lingoncider & öppnade presenter. Sedan åkte vi till Shop's of Legacy där vi åt mexicanskt på en mysig uteservering och sen gick vi vidare till ett café och åt lite efterrätt.
Minderåriga som vi är (vissa av oss iaf) gick därför inte ut utan cruisade runt Frisco med min älskade GTI med dunkande musik i högtalarna istället. Och sen fick jag för mig att jag vill klättra upp på en av de Longhornsen (statytjurar med gigantiska horn, typiskt texas) dom har här för att ta lite kort. Det var ju inte det lättaste vill jag lova & jag rev upp mina strumpbyxor till oigenkännlighet men tillslut kom vi upp. Många skratt & sjuka kort senare sprang vi tillbaka till bilen och precis när vi ska åka hem ser vi att polisen står bakom oss och tar registreringsnumret på bilen. Blev ju smått livrädd eftersom de har de mest sjuka lagarna här i Texas, och i hela USA för den delen. Polisen undrade vad sjutton vi gjorde i parken efter stängningstid! Måste förtydliga att "parken" inte är mycket större än våran trädgård där hemma & utan staket eller nått omkring med några bänkar, lite träd & dom här stora tjurarna mot vägen då. La på min mest oskyldiga blick och sa att vi bara ville ta lite kort på tjurarna och inte visste att parken var stängd. Han frågade vart vi kom ifrån & hur gamla vi var & tog sedan ID kort ocg gick tillbaka till polisbilen. Har nog aldrig varit så nervös i hela mitt liv medans vi väntade på att han skulle komma tillbaka! Tillslut kom han iaf och gav tillbaka våra ID kort och sa att han inte kunde läsa dom, när jag frågade om jag skulle visa var i det internationella körkortet han kunde läsa sa han att det var okej och att vi kunde åka nu. Dock så sa han till att nästa gång fick vi se till att besöka parken innan stängning! Yes, Mr Policeman, I promise!
Klockan 3 kom jag i säng efter en väldigt rolig födelsedag i Staterna!


Jag blåser ut ljusen på min goa tårta


Mamma - Här har du bilden jag lovade på de fina ljusen du skickade ;) haha





Efter middagen hittade vi en liten turkisk affär som vi gick in i. Mycket roligt hade vi med att testa snygga kläder och att dansa bröllopsdanser med turkarna som jobbade där.


Jag & ett tjurarsle! Ända sättet att komma upp var med hjälp av svansen nämligen






Fick blommor genom bud av släkten Nilsson/Berg! Sjuukt fina!

Dock hade amerikanerna inte riktigt lyckats med skylten..


Fick ett vääldigt fint halsband av mor&far. På ena sidan älskad & på andra ängel


Mer prestenter! Godis, filmer, Dan Browns nyaste bok, 50 dollar presentkort på en skoaffär av mina värdföräldrar, tacodipp & en snygg ram som inte finns med på bilden.

Av älskade frida fick jag sagan om Tutti&Frutti!

Av Carro fick jag också recept på mintkladdkaka & ett väldigt konstnärligt kort ;)


Får ta resten av helgen imorgon för nu är jag så trött att jag snart ramlar ihop!
Tack alla fina för presenterna! Ni är ju bara för bra! ♥


Kommentarer
Postat av: kusin vitamin

hahaha..kortet såg verkligen roligt ut! mycket finns presenter du fått...kram kram

2010-04-29 @ 17:16:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0