another weekend update

De senaste dagarna har varit helt fantastiska, har spenderat mycket tid tillsammans med pojkarna genom att sitta på poolkanten & solat medans de har lekt som stollar i poolen! Otroligt skönt skulle jag vilja påstå! dock har jag fått en ytterst konstig bränna nu, lite halvt bonnabränna från shorts & linne & kritvit på ryggen. Men aasch, det kommer försvinna snabbt som sjutton om detta vädret fortsätter! De senaste dagarna har det varit nästan uppmot 30 grader & strålande sol! Dock väldigt, väldigt blåsigt!

I helgen vart jag ju som sagt på fotboll tillsammans med värdfamiljen. FC Dallas mötte Houston på Pizza Hut Park här i Frisco och jag vart riktigt förvånad över alltsammans faktiskt. Båda lagen är alltså i USAs högsta liga men trots detta och trotts att det var två lag från Texas så var det inte ens halvfullt! Fotbollen var inte heller speciellt bra.. Hade ju inte förväntat mig någon premierleague fotboll direkt men ändå! HÖGSTA LIGAN FÖR SJUTTON! Och jaaah, jag vet att USA inte är nått fotbollsland, men ändå.
I vilket fall som helst blev det lika. 1-1. Och trotsallt var det riktigt roligt att se, och det gjorde ju såklart att jag bara saknar fotbollen ännu mer. Hoppas verkligen att min värdpappa kan hitta det han sökte upp innan jag kom så jag kan börja spela här. Hade ju varit så grymt skoj!
På kvällen sen kom Lisa hit & vi spenderade först nån timme på IKEA. Köpte lite choklad & skorpor & sånt. Sen brummade vi iväg till Cheesecake Factory där vi mötte upp Magdalena och fick i oss en mycket mumsig middag. Där försökte jag mig på att lära tyskorna lite svenska, men det gick väl sådär! Smådelar är iaf numera Lisas favoritord på svenska (hon kan typ bara 5 andra).

På söndagen efter en sjukt god frukost med amerikanska pannkakor åkte jag, lisa & magdalena in till Dallas efter många minuters väntan på lisa som var tvungen att lufttorka sitt hår genom att sitta på rumpan & inte göra någonting annat. Vi åkte iaf till Sara & hennes familjs nya (tyska) aupair och åkte till West Village, gick ett varv där och åkte sedan till en mycket fin rikemanspark i Highland Parks. Åt lite jordgubbar, lyssnade lite på Coldplay och solade! Vääldigt härligt!

Det var väl i stort sätt min helg. En mycket bra sådan! :)


Vissa fans var i alla fall engagerade!





Sara, Lisa & Magdalena i Highland parks. Där George Bush bor i närheten av & där hälften av husen är riktiga palats! Där passade vi in bra kan jag lova!


Susanne, Saras familjs nya aupair. Fin bakrund va? ;)


Kommentarer
Postat av: Sara

Nar du borjar i skolan sa kan du borja spela fotboll med skollaget eftersom det bara finns typ skollag har :P

2010-04-01 @ 19:43:57
URL: http://saraviklund.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0