You have a match!

shit, mycket har hänt sen jag sist skrev här. Fick en match med en familj från SI i fredags. Den familjen bor en halvtimme utanför Washington och har ett barn som snart ska fylla 7. Sen har jag inte hört nått mer därifrån och troligtvis blir det nog ingenting med det! lite synd för dom verkade faktiskt jättebra :/

Men sen idag när jag öppnade min mail så såg jag att jag fått ett från mail från CC, dom har dock inte kvar dom vanliga You have a match-mailen utan döpt om dom till Cultural Care Host Family Match. Inte alls lika klingande, men iaf. Tro det eller ej men denna familjen bor 10 minuter utanför... SAN FRANSISCO!!! Alltså detta kan bara vara för bra för att vara sant, därför förväntar jag mig inte att de kommer ringa eller maila. Känns bäst så faktiskt ! De har iaf 3 barn, en tjej på 8 år, och två killar 4 och 2 år gamla ! trodde först att den ena killen var 8 månader (jag får inte ta hand om barn under 2 år) så dumpade nästan familjen med en gång men sen visade det sig att ansökan hade något år på nacken och kommer därför över 2 års sträcket !!
men som sagt, vågar inte vara glad & är dessutom lite sur för att jag fått den matchen med CC och inte SI. tycker ju inte riktigt om CC vid det här laget ! Aja, vi får se vad som händer !!


Igårkväll åkte jag ner till Elsa på liljeholmen för en mysig kväll tillsammans med Nick & Angelica & Elsa då såklart! Vi kollade på ugly betty & de desperata hemmafruarna, kan dock inte säga att jag var spec insatt, var nog första avsnitten jag sett av båda programmen ! Sedan bakades det himla goda scones & pratades en hel del ! Himla mys ska ni veta :)
Elsas & henkes lägenhet var iaf mycket fin och man blir ju en aning avundsjuk ändå. Tänk va skönt att ha nått eget! Meeeeeeeeeeeen, förhoppningsvis blir det ju USA snart och vad ska man då med en lägenhet till här i gamla Jönköping?

   

Senare idag ska jag träffa Emmie :) En tjej som hade intervju tillsammans med mig för SI, vi ska fika någonstans & det ska bli mycket trevligt! Sen blir det snabbt hem för jag har internetdejt med bästa Frida :) var längesen nu så ska bli himla skönt att få prata om henne! Saknar ju henne nått fruktansvärt ! och tänk, tänk om jag med skulle komma till San Fransisco! ååh. F Å R  I N T E  H O P P A S  F Ö R  M Y C K E T !

Dags att göra lite nytta!
<333


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0