Panik & kaos

för några timmar sen upptäckte vi att det va översvämning i våran källare & totalt stopp i avloppet. så alla träningskläder & bagar, stolar & allt annat skit som ligger uppradade där nere var dyngsurt ! det är ju så man kan hoppa av lycka ! Det är självklart att sånt här händer när pappa är ute & jobbar & inte kommer hem på nån vecka eller så. Så timmarna efter upptäckten har gått ut på att flytta ut alla grejer & ringa 100 samtal till pappa, kommunen, olika jourar & JRAB. först så kom en tjurig gubbe från kommunen för att tala om för oss att det är vårat eget problem & att de inte kan hjälpa oss. Därefter rings det till JRAB och dom föreslog att vi skulle vänta tills imon eftersom det skulle bli svindyrt bara för att det är söndag! typiskt. Nu får vi alltså inte använda något vatten alls förren imon, tur ändå att farmor bara bor 2 hus bort :) Men imorgon blir det att gå upp tidigt för att man inte vet när dom kommer och fixar det. Kan bli kl 7 eller 16. suuuuck.

men nog om det. Idag ska är det sista matcherna i tipshallen, skönt att det är slut sen eftersom det kanske inte är det roligaste jag gjort. Efter hoppas jag på att carro följer med hem hit & kollar på det nyaste OTH avsnittet :) weeeeii. Igår segade jag hela dagen innan jag åkte till Carro. Vi kollade på melodifestivalen, även om jag egentligen bara var intresserad av att kolla på jonathan fagerlund (?), eller egentligen på de som spelade i bakrunden, hihi. Men ingen annat fanns att kolla på så det slutade med att vi kollade på hela programmet. & jag undrar verkligen hur dom lyckats år efter år bara klämma in dåliga låtar? hur tänker dom? aja, framåt haqlv 1 sådär blev vi rastlösa & bestämde oss för att bygga en snögubbe, haha. snyggaste jag sätt på länge även om det tog ett tag innan vi kom in i byggandet. Kul kväll iaf !
borde plugga lite nu egentligen, men jag tror inte det kommer att bli nått av det...
Pussss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0